فاطمه دانشور عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران از مراکز تحت پوشش این منطقه در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بازدید کرد .

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران فاطمه دانشور عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در بازدید از منطقه 21 گفت : اهمیت و ارزش کرامت انسانی برای لزوم توانمندسازی سمن های فعال در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ضروری است و برنامه ریزیهای لازم جهت تعامل و هماهنگی به منظور استفاده از ظرفیتهای سمن ها و شهرداری تهران به عمل خواهد آمد.

وی در بازدید از مرکز کاهش آسیبهای اجتماعی ( DIC ) منطقه 21 و مرکز اقامتی کوتاه مدت درمان اعتیاد ( مرهم ) افزود : به منظور استفاده بهینه از ظرفیتهای سمن های این منطقه جهت ایجاد ظرفیت در سطح مناطق از توانمندی سمن های فعال در منطقه 21 استفاده خواهد شد .

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: در خصوص بحث آسیبهای مربوط به کودکان نیز شهرداری باید با کمک و همکاری سازمانها و نهادهای ذیربط اقدامات پیشگیرانه و کارگشا در جهت کمک رسانی به این قشر بی دفاع در جامعه را در دستور کار خود قرار دهد .

دانشور همچنین در خصوص استفاده از مددکاران اجتماعی مداخله گر بیان کرد : این افراد باید دارای حق دخالت برای برنامه ریزی مناسب جهت دستگاه های مرتبط باشند .

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد : با توجه به رویکرد اجتماعی شهرداری در سال های اخیر ، برنامه ریزی در خصوص بحث مسئولیت پذیری اجتماعی و آموزش آن به شهروندان در دستور کار این نهاد قرار گرفته است .

در ادامه این بازدید عبدالرضا یوسفی میانجی مدیر مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه توضیحاتی در خصوص نحوه خدمات رسانی مرکز در بخش آسیبهای اجتماعی و اهتمام این مرکز جهت ایجاد زنجیره توانمندسازی افراد رها شده از بند اعتیاد جهت بازگشت به اجتماع و آماری از روند فعالیتها و همکاری این مرکز با سمن های سطح منطقه ارائه کرد .

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازدید ، کمیسیون ، دانشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار