مقامات امنیتی استان الانبار عراق اعلام کردند، بزرگترین مقر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در استان الانبار منهدم شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی العراقیه:فرمانده امنیتی استان الانبار عراق از انهدام بزرگترین مقر سازمان داعش در منطقه «النباعی» در شمال بغداد خبر داد.

فرمانده امنیتی استان الانبار عراق تاکید کرد دفتر مطبوعاتی ابوبکر البغدادی رهبر سازمان شبکه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در این مقر قرار داشت.

"غیث طلال" خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره افزود:نیروهای امنیتی عراق در این عملیات سلاح، تجهیزات و بروشورهایی کشف و ضبط کردند که نشان از ترغیب طایفه گرایی در عراق داشت.

وی تصریح کرد: در حالیکه عملیات امنیتی در الانبار برای آزاد سازی این استان از دست گروه داعش صورت می گیرد فرمانده عملیاتی این استان اعلام کرد بزرگترین مقر سازمان تروریستی داعش در منطقه النباعی در شمال بغداد منهدم شد.

وی خاطر نشان کرد: این عملیات بنابر اطلاعات دقیق سازمان اطلاعاتی وزارت کشور صورت گرفت و نیروهای امنیتی عراق موفق شدند بزرگترین مقر گروههای تروریستی داعش را نابود و به اطلاعات محرمانه زیادی دست یابند.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق همچنین توانستند راننده شخصی ابوبکر البغدادی را بازداشت و از او سلاح،رایانه و سامانه اطلاعاتی کاملی کشف و ضبط کنند.
در مقر سازمان داعش در النباعی زیر زمینی وجود داشت که از آن برای فرار تروریست ها استفاده می شد.

خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود: اطلاعات میدانی نشان می دهد دو روز قبل از یورش نیروهای امنیتی عراق به این مقر ابوبکر البغدادی تروریست در این زیر زمین مخفی شده بود.

وی در پایان افزود: کشته شدن البغدادی یکی از رهبران تروریست داعش نشان می دهد نیروهای امنیتی عراق به دستگیری رهبران بارز شبکه های تروریستی نزدیک شده اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، داعش ، الانبار ، مقر ، انهدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار