"در شوره زار" همین طور طرح یک واقعیت اجتماعی در قالب نمایش است. به گونه ای که مخاطب را به خوبی به سمت مقصد و منظور خود هدایت می‌کند.

به گزارش حوزه تئاتر  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نمایش در شوره‌زار، امیرحسین رستمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها مشغول تمرین نمایش "خانه پاکیزه" به کارگردانی مانلی حسین پور برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر است، پس از تماشای نمایش "در شوره زار" به کارگردانی حسین کیانی طی یادداشتی نظر خود را نسبت به این اثر نمایشی منتشر کرد. به گزارش شبکه ایران متن کامل یادداشت رستمی به شرح زیر است:
 
بسیار دوست داشتنی
 
نمایش "در شوره زار" اثری است که بسیار دوست داشتنی می نماید. از نگاه من هر کدام از کاراکتر های این نمایش نماد یک طبقه اجتماعی اند. افرادی پر رمز و راز و عجیب که با بازی های بی نظیر بازیگرانشان همراه شده اند به ویژه مجید صالحی، رویا میر علمی و فهیمه امن زاده که در نقش هایشان بسیار خوب ظاهر شده اند. پیش از این نیز بازی فهیمه امن زاده را در شایعات دیده بودم. اما به گمانم در این نمایش تصویری بسیار واقع گرایانه از شخصیت خود ارائه می کند. سینا رازانی هم عالی ایفای نقش می کند و احمد ساعتچیان مثل همیشه خوب است.
 
بهترین نقش آفرینی از آن سپاه منصور است
 
همین طور بقیه بازیگران نمایش با توجه به موقعیت شان در قصه درک درستی از نقش خود دارند و آن را به بهترین نحو ارائه می دهند. شاید بتوان بی نظیر ترین نقش آفرینی را در این نمایش به خانم فریده سپاه منصور نسبت داد که حضور کمتری به لحاظ دیالوگ گویی در نمایش دارد اما یک بازی با سکوت فوق العاده را نمایش می دهد.باید بگویم که کمتر پیش می آید که نمایش های برخاسته از متون ایرانی را دوست داشته باشم. اما "در شوره زار" یک استثناست و به نظرم همین مساله هم سبب شده است تا این چنین میان تماشاگران و مطبوعات مورد اقبال قرار گیرد. چراکه مخاطب تئاتر فهیم است و تفاوت کار خوب با بد را کاملا درک می کند.
 
طرح یک واقعیت اجتماعی در قالب نمایش
 
"در شوره زار" همین طور طرح یک واقعیت اجتماعی در قالب نمایش است. به گونه ای که مخاطب را به خوبی به سمت مقصد و منظور خود هدایت می کند همچنان که این اتفاق در طی نمایش برای من هم رخ داد و رها شدن بیماران را که در واقعیت صورت گرفته است، در ذهنم تداعی کرد. ایجاد امکان چنین تجربه ای تنها و تنها به هوشمندی حسین کیانی در مقام کارگردان اثر بر می گردد که خود او نیز نگارش متن نمایش را برعهده داشته است. این که او توانسته است آدم هایی را در دل قصه جای دهد که با هم تفاوت های زیادی دارند. یکی شان بسیار ساده است و دیگری نماد طبقه روشنفکر جامعه و اهل قلم.
 
جهت دادن تماشاگر به دغدغه خشک شدن دریاچه ارومیه
 
این المان ها همگی تلنگرهایی برای جهت دادن تماشاگر به دغدغه ای است که مدتی ذهن همه ما را به خود درگیر ساخت...خشک شدن دریاچه ارومیه و من تفکر حسین کیانی را به واسطه ناسیونالیست بودن و دغدغه مندی اش می ستایم و دیدن دست کم یک بار نمایشی را که دوستش داشتم به همه توصیه می کنم.
 
«در شوره زار» تازه ترین نمایش «حسین کیانی» است که داستان چند قشر آسیب پذیر جامعه که از بیمارستانی به منطقه ای بدون امکانات منتقل و به اجبار رها می شوند را به نقد می کشد.این نمایش هر شب ساعت 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.