يک منبع دولتی ايتاليا اعلام کرد اين کشور به وعده خود برای اختصاص بندری جهت انتقال زرادخانه شيميايی سوريه عمل خواهد کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ،یک منبع دولتی ایتالیا اعلام کرد این کشور به رغم مخالفت فزاینده مردم، به وعده خود برای اختصاص بندری جهت انتقال زرادخانه شیمیایی سوریه عمل خواهد کرد.

انتقال این مواد شیمیایی به وسیله یک کشتی دانمارکی به یک سازه‌ خاص آمریکا، جهت نابودی این مواد در دریا، بخشی از توافق بین المللی پذیرفته شده از سوی دمشق است که روسیه ،متحد سوریه، پس از حمله شیمیایی 21 اوت به حومه دمشق، پیشنهاد داد.

آمریکا این حمله را که بیش از 1 هزار و 400صد کشته برجاگذاشت به نیروهای دولتی نسبت داد.

ایتالیا ماه گذشته پذیرفت یکی از بندرهای خود را به انتقال مواد سمی بکار رفته در ساخت گاز سارین، گاز وی.ایکس  و دیگر مواد مرگبار اختصاص دهد. این تصمیم خشم مردم مناطقی را برانگیخت که توسط رسانه‌ها به عنوان مقصد احتمالی این مواد اعلام شدند.

به گفته دولت ایتالیا، اما بونینو، وزیر امور خارجه این کشور، روز پنجشنبه نام این مکان را اعلام خواهد کرد. انتقال این مواد که از اواخر ژانویه صورت خواهد گرفت بیش از 48ساعت به طول نمی‌انجامد.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی پارلمان ایتالیا، "احمد اوزومچو" مدیر کل سازمان ممنوعیت تسلیحات شیمیای، که مسئول نظارت بر انهدام زرادخانه شیمیایی سوریه است، روز پنجشنبه توضیحات دقیقی در باره این روند به نمایندگان ایتالیا ارائه خواهد کرد.

در همین حال شهردار بندر بریندیسی و فرماندار بندر ساردین اعلام کرده‌اند اگر بندرهایشان برای انتقال این مواد انتخاب شوند به دستگاه قضایی رجوع خواهند کرد.

به گفته دولت ایتالیا در انتخاب این بندر معیارهایی در نظر گرفته می‌شود که مهمترین آنها فاصله آن از مراکز پرجمعیت است. به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد  2 بندر یاد شده انتخاب شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار