رییس ثبت‎احوال شهرستان ابهر گفت: از ابتدای امسال همه ولادت‎ها در بیمارستان‎های شهرستان بوده و گزارش تولد در منزل نداشتیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،"حکمت محمدی"، اظهار کرد: از ابتدای امسال دو هزار و 104 مورد ولادت نوزاد در شهرستان به ثبت رسیده و با توجه به حضور روزانه مامور این اداره در بیمارستان جهت اخذ گواهی ولادت، اعلام ولادت‎ها در کوتاه‌ترین زمان به این اداره صورت می‎گیرد.

وی افزود: مهلت قانونی اخذ شناسنامه و اعلام تولد 15 روز است که امسال این آمار در شهرستان ابهر 99.95 درصد بوده است.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارایه آمار صحیح در سطح کلان به ویژه برای نهادهایی که جهت برنامه‌ریزی و انجام امور خود نیاز به آمار دقیق دارند، ضروری است، لذا همکاری شهروندان در اعلام آمار ولادت و خدمت در مهلت قانونی بسیار لازم است.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به تصویب قانون جهت برخورد و جریمه نقدی متخلفان در این حوزه، افراد با جدیت بیشتری در این حوزه همکاری دارند.

رییس اداره ثبت‎احوال شهرستان ابهر با بیان اینکه دارا بودن شناسنامه برای هر فرد ضروری است، گفت: کوتاهی کردن برخی از والدین در اخذ شناسنامه برای فرزند خود در آینده، می‌تواند فرد را از بسیاری از حقوق اجتماعی به ‌عنوان یک شهروند ‌محروم کند.

محمدی با اشاره به اینکه در فصل سرما نیز مشکلی برای اعلام وقایع حیاتی در روستاها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در فصل سرما و حتی در هنگام بارندگی و راه‎بندان نیز مشکلی از بابت اعلام تولد یا فوت افراد در روستاهای دورافتاده نیز وجود ندارد و با توجه به همکاری دهیاری‎ها و خانه‎های بهداشت در این مورد این وقایع در اسرع وقت به این اداره اطلاع‌رسانی می‌شوند.

رییس اداره ثبت‎احوال شهرستان ابهر با اشاره به سه واقعه حیاتی دیگر در شهرستان، تاکید کرد: طی 9 ماهه امسال 524 مورد وفات، 1084 مورد ازدواج، همچنین 222 مورد طلاق در شهرستان ابهر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، ابهر ، تولد ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.