رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بخش کشاورزی استان با وجود خشکسالی 15 ساله متوالی توانسته 37 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی در بازدید استاندار خراسان جنوبی از طرح بیابان زدایی سرچاه عماری خوسف گفت: بخش کشاورزی خراسان جنوبی علی رغم خشکسالی 15 ساله متوالی و ورزش بادهای 120 روزه و پایین بودن سطح سواد کشاورزان اما 37 درصد اشتغال استان را اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی محدود به تولید محصولات دامی و زراعی نمی‌شود، افزود: این استان علی رغم مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان به سبب وجود نیروهای عشایر؛ تامین امنیت در این مرزها به بهترین شکل انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، شهرستان خوسف را یکی از شهرهای مهم استان در تولید محصولات زراعی دام و طیور دانست و ادامه داد: تولید گل نرگس، انار، زیره از مهمترین محصولات این شهرستان است.

وی از وجود 67 واحد مرغداری و بزرگترین واحد شترمرغ استان در این شهرستان خبر داد و گفت: مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان با 55 واحد نقش مهمی در ارتقای کیفیت محصولات این شهرستان دارد.

هادربادی با اشاره به وجود 7 شرکت سهامی زراعی در سطح استان، اظهار کرد: راه اندازی 4 شرکت دیگر نیز در دستور کار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مساحت زراعی سرچاه عماری را یک هزار و 214 هکتار برشمرد و یادآورشد: ازاین میزان یک هزار و 200 هکتار تسطیح شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.