مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز با رسیدن شاخص های آلایندگی آن به 160 پی. اس. آی ، در وضعیت ناسالم و هشدار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، قاسمی بااشاره به اینکه روز گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز 170 پی. اس. آی بود که با توجه به بارندگی پراکنده اخیر، این شاخص با 10 واحد کاهش به 160 واحد رسیده است، اما همچنان در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: پایداری های جوی و بروز پدیده وارونگی هوا در چند روز گذشته موجب افزایش آلاینده های جوی هوای تبریز شده است.

قاسمی با اشاره به افزایش شاخص آلاینده های هوای تبریز افزود: شاخص آلودگی هوای تبریز در حالی امروز به 160 پی اس آی رسیده که روز گذشته میانگین این شاخص ها معادل 170 و در دو روز گذشته 140 پی اس آی بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند بارندگی، هوای تبریز دوباره در وضعیت سالم قرار گیرد.

قاسمی گفت: شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحران به شمار می رود.

وی از همکاری و همراهی شهروندان برای کاهش آلودگی هوای تبریز قدردانی کرد و افزود: شهروندان تا جایی که امکان دارد به جای خودروهای تک سرنشین از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و بیماران قلبی نیز از ترددهای بی مورد خودداری کنند./س

برچسب ها: شاخص ، آلودگی ، هوای تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.