استان فارس از لحاظ تعداد مناطق حفاظت شده، تالابها، دریاچه ها و تنوع زیستی در کشور پیشتاز است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت در شیراز گفت: مشکل از آنجا شروع می شود که ما محیط زیست را در بهترین حالت مثل اقتصاد و فرهنگ در ابعاد توسعه می دانیم در حالی که محیط زیست بستر توسعه است.

درویش ادامه داد: استان فارس دارای موقعیت ویژه ای در کشور است به گونه ای که از لحاظ تعداد مناطق حفاظت شده، تالابها، دریاچه ها و تنوع زیستی ارزشمند، هیچ استانی قابل رقابت با استان فارس نیست.

وی خطاب به سازمانهای مردم نهاد گفت: قدر طبیعت ،تنوع زیستی و این موقعیت خاص استان فارس را بدانید و تلاش کنید که این استان را از شمال تا جنوب به جایگاه در خور خود برسانید.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت بیان کرد: استان فارس از منظر وجود جاذبه های طبیعی جزء 3 استان برتر کشور محسوب میشود و این یعنیمی شود صنعت اکوتوریسم را به عنوان منبع درآمدزا در صدر فعالیت های استان قرار داد .

درویش افزود: بایستی دغدغه های محیط زیستی را به گوش مردم و نمایندگان مجلس برسانیم و حمایت از محیط زیست را ارتقا بدهیم و در حمایت از رونق چرخ افتصادی کشور ،حفظ محیط زیست و دانش زیست محیطی را از یاد نبریم./س

انتهای پیام/



برچسب ها: برتری ، تالابها ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.