علي اصغر فاني در نشست صميمي با كارشناسان و مديران كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از طرح آزمايشي يك روز در هفته بدون كيف در مدرسه از سال تحصيلي آينده خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش، علي اصغر فاني در ادامه سلسله نشست هاي صميمانه با كارشناسان حوزه ستادي، امروز دوشنبه در جمع مديران وكارشناسان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان حضور يافت و گفت: اعتقاد من اين است كه از نزديك با بدنه‌ي كارشناسي ارتباط داشته باشيم،حرف هاي آنها را بشنويم و تحمل انتقادات آنها را داشته باشيم.

وي افزود: كار درآموزش و پرورش بايد مبتني بر كار كارشناسي و پژوهشي باشد و اذعان مي كنم كه جلسه با كارشناسان براي خود من بسيار مغتنم و قابل استفاده بوده است و در واقع رهنمودها و نظرات شما موجب هدايت و پيداكردن مسير صحيح مي‌شود.

* فعاليت هاي كانون پرورش وارد مدارس مي شود


وزير آموزش و پرورش گفت: جهت‌گيري اصلي سياست‌هاي مورد نظر در كانون، ورود كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مدرسه است و از زماني كه معاون آموزشي بودم اين خط فكري طراحي شد.

وي با اشاره به اينكه بايد خروجي‌هاي كانون، ورودي هاي مدرسه باشد، تاكيد كرد: آمادگي و اصرار داريم از سال تحصيلي آينده هفته اي يك روز به طور آزمايشي دانش آموزان بدون كيف و كتاب وارد مدرسه بشوند و در اين يك روز به كارهاي فرهنگي، هنري، ورزشي و مهارت‌هاي فردي بپردازند.

 و بايد كاري كرد آنقدر فعاليت‌ها جذاب باشد كه دانش‌آموزان با عشق و علاقه وارد مدرسه بشوند و اظهار كرد: براي تحقق اين ايده، من اميد به فعاليت هاي كانون بسته ام و كانون مي تواند بخشي از اين يك روز را غني سازي كند.

دكتر فاني در خصوص توانمند سازي نيروي انساني اذعان داشت: ما بايد واقعاً تلاش كنيم اين توانمندسازي و بحث بهسازي نيروي انساني كه يكي از وجوه آن توانمندسازي است، اتفاق بيفتد.

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: جذب ظرفيت هاي جامعه به سوي كانون، سياست درستي است كه دنبال مي شود ولي اين موضوع ما را بي نياز از نيروهاي اهل فن و هنرمندان نمي كند و با جذب آنها كارهاي ما غني تر مي شود.

وي گفت: اگر هر فيلمي كه توسط كانون توليد مي شود در 105 هزار مدرسه نمايش داده شود، چقدر مي تواند از روش هاي غيرمستقيم در تربيت و آموزش موثر باشد.

* كانون براي تحقق ايده رئيس جمهور با ايجاد زنگ كتاب وارد عمل شود

دكتر فاني با تاكيد بر امر كتابخواني كه جزء ماموريت هاي كانون است و با سياست رئيس جمهور انطباق دارد، اظهار كرد: انديشه ورزي و پرسشگري جزء سياست هاي جدي آموزش و پرورش مي باشد و همانگونه كه رئيس جمهور از دانش آموزان خواسته كه مي توانند و بايد انتقاد كنند، اين سياست تربيتي بايد با جديت دنبال شود و كانون در نقد پذيري و ارائه نقد دانش آموزان مي تواند به آموزش و پرورش كمك كند.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به مشكلات كاري و سازماني موجود در كانون اظهار كرد : از اين گونه دغدغه ها غافل نبوده و نيستيم ولي استحضار داريد كه براي رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب، كار و زمان زيادي لازم دارد و اظهار اميدواري كرد: در دولت دكتر روحاني بخشي از خواسته هاي شما برآورده شود و بنده نيز به سهم خود آمادگي پيگيري موضوعات را در دولت دارم.

دكتر فاني در خصوص فعاليت هاي كانون اظهار كرد: انتظار از كانون زبان خيلي زياد است و فراتر از آن هست كه تاكنون انجام گرفته است.

وي افزود: خوب است ، دانش آموزان در كنار مدرك تحصيلي، دو گواهينامه زبان و ICDL هم بگيرند و اين به كارايي و موثر بودن آنها مي انجامد.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر تلاش براي عمق بخشي بيشتر به فعاليت هاي كانون زبان افزود: از مشكلات كانون زبان خبر داشتم وبا اين جلسه بيشتر هم در جريان قرار گرفتم از جمله مشكلات آن كمبود مربي است كه بايد به سمتي برويم كه از ظرفيت معلمان زبان آموزش و پرورش در كانون زبان استفاده كنيم. 


انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، کیف ، فانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار