یکی از مسؤلان ائتلاف ملی مخالفان سوریه خبر از توقف کمک‌های آمریکا و انگلیس در صورت عدم شرکت مخالفان در ژنو2 داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی عربی ، انگلیس و ایالات متحده در صورتی که مخالفان سوری در نشست صلح ژنو که هفته آینده برگزار می‌شود شرکت نکنند ، در کمک‌هایشان به مخالفان تجدید نظر خواهند کرد.

یک مسؤول مرتبط با ائتلاف ملی مخالفان سوریه گفته است : انگلیس و ایالات متحده مصمم هستند تا مخالفان سوری در نشست ژنو2 شرکت نمایند.

این مسؤل که نخواست نامش فاش شود گفت : واضح هست که این دوکشور در صورتی که ما در این نشست شرکت نکنیم ، کمک‌هایشان را به‌مانند سابق به ما ادامه نخواهند داد. وی گفت : عدم شرکت ما در نشست ژنو 2 باعث از دست دادن اعتبارمان در مقابل جامعه جهانی خواهد شد.

وی توضیح داد که ما البته از جانب کشورهای دیگر حامی‌مان در چنین فشاری نیستیم و گفت : فرانسه از ائتلاف مخالفان سوری خواسته است تا در ژنو 2 حضور یابند و تأکید کرده است که در کنار ما چه در ژنو2 شرکت کنیم یا نکنیم ، خواهد ایستاد ؛ همچنانکه عربستان سعودی و ترکیه تأکید داشتند که در صورتی که در این نشست نیز شرکت نکنیم ، از ما دست نخواهند کشید.

ائتلاف ملی مخالفان سوریه روز جمعه رأی‌گیری خواهد کرد که آیا در ژنو2 شرکت کند یا خیر.

خبرنگار بی‌بی‌سی در امور دیپلماتیک "برجیت کندال" گفته است : حکومت انگلیس دست از ائتلاف مخالفان سوری آشکارا نخواهد کشید و واضح است که دشواری‌هایی برای راضی کردن مخالفان سوری برای نشستن رو در رو با حکومت رئیس جمهور سوریه بشار اسد وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار