فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري از كشف پرونده 72 ميليارد و 200 ميليون ريالي پولشويي در اين استان ، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "نورعلي ياري"  در خصوص جزئيات اين خبر گفت: مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي پس از كسب خبر مبني بر اينكه فردي به هويت "ك – ن" رئيس سابق يكي از بانك استان با تباني با روساي 2 بانك ديگر اقدام به جابجايي وجوه دولتي بدون پشتوانه به جهت حساب سازي و اخذ تسهيلات با ايجاد معدل حساب به نفع خود و شخصي به نام "م – ع" نموده و از ره آورد اين موضوع سود كلاني نيز دريافت كرده تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كردند.
 
وي گفت: بررسي هاي همه جانبه مأموران سرانجام وقوع 72 ميليارد و 200 ميليون ريال پولشويي را محرز كرد و بلافاصله عاملان كه چهار نفر بودند شناسايي و طي عملياتي دستگير شدند.  
 
فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري تصريح كرد: متهمان در تحقيقات تخصصي بعمل آمده و پس از ارائه مدارك و مستندات كافي از سوي مأموران به بزه انتسابي خود اقرار و به پولشويي و عوايد حاصل از اخذ تسهيلات غير مجاز بانكي اعتراف كردند.  
 
به گفته وي، پس از تشكيل پرونده متهمان به مراجع قضايي معرفي و از آن طريق براي 2 نفر از متهمان قرار وثيقه صادر و 2 نفر ديگر نيز با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.  
 
سرهنگ "ياري" در نهايت پولشوئي را از جمله فعاليت هاي ناسالم اقتصادي دانست و خاطرنشان كرد: چنين فعاليتي نه تنها اقتصاد کشور ها بلکه روابط اجتماعي و سياسي آنها را نيز تحت تاثير منفي و زيانبار خود قرار مي دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار