امروز سه شنبه 24 دی 1392 هجری شمسی برابر با 14 ژانویه 2014 میلادی و 12 ربیع الاول 1435 هجری قمری است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ 49 سال پیش در چنین روزی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران با قهرمانی تیم استقلال به پایان رسید.

57 سال پیش در چنین روزی تیم ملی تنیس استرالیا مرکب از لی هود‌ و آلن رزدال‌ در مسابقه پایانی رقابت‌های جام دیویس‌ مقابل تیم آمریکا به پیروزی رسید و مقام قهرمانی جام دیویس را بدست آورد.
 
 هفتمین بار بود که تیم استرالیا این عنوان را کسب می‌کرد.
 
49 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو میدانی بین‌المللی لاکزیک‌ آلمان شرقی هرمان ز‌یک فرید‌ از آلمان شرقی در دو سه هزار متر توانست با زمان 7 دقیقه 46 صدم ثانیه مسیر مسابقه بدود و رکورد جهانی  این ماده را که هفت دقیقه و 49 ثانیه بود به میزان 3 ثانیه کاهش دهد.
 
 رکورد دار پیشین این ماده میشل ژاو‌ی دونده معروف فرانسوی بود هم چنین 49 سال پیش در چنین روزی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید و تیم استقلال در مسابقه نهایی 60 بر55 تیم پاس را شکست داد به  عنوان قهرمانی  این مسابقات رسید پس از تیم استقلال تیم دارایی دوم و تیم پاس سوم شد.
 
 باز هم 49 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه سواری دور فرانسه‌ به پایان رسید و ایتالیا قهرمان این مسابقات شد مسافت این مسابقات 4 هزارو 200 متر بود که در 22 مرحله برگزار شد.
 
 39 سال پیش در چنین  روزی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی باشگاه‌های تهران با قهرمانی تیم کشتی اقبال به پایان رسید در این مسابقات 116 کشتی گیر از 17 باشگاه شرکت داشتند که تیم اقبال با کسب 45 امتیاز و 6 مدال طلا به قهرمانی رسید.
 
46 سال پیش در چنین  روزی تهورث راستین نوجوان 17 ساله تهرانی موفق شد حد نصاب دو ماده شنای ایران را کاهش دهد.
 
 راستین در یک رکورد گیری رسمی مسافت 200 متر شنای آزاد را در زمان دو دقیقه و 29 ثانیه و 9 صدم ثانیه شنا کرد و 1/8 ثانیه رکورد فریدون جلیلی را کاهش داد.
 
 33 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال ارو‌گوئه در مرحله‌ی پایانی رقابت‌های جام طلایی موسوم به جام جهانی  کوچک که در ارو‌گوئه برگزار می‌شد مقابل تیم فوتبال برزیل با نتیجه دو بری ک به پیروزی رسید و مقام قهرمانی را بدست آورد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار