استاندار اصفهان این شهر را نماد وحدت ادیان الهی دانست و گفت: پیروان ادیان مختلف در اصفهان بخوبی در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، ˈرسول زرگرپورˈ در دیدار اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نقش ارامنه در پیشرفت و توسعه ایران را مهم برشمرد و افزود: در ایران شهروندان ارمنی، کلیمی و زرتشتی با دیگر شهروندان تفاوتی ندارند و مشکلات آنها به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه گفت: کشورهای اطراف ایران مانند افغانستان، عراق ، پاکستان و سوریه از جنگ رنج می برند و ثبات کشور ایران نتیجه لطف خدا و هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

استاندار اصفهان با اشاره به صحبت های اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران درباره صلح و دوستی در جهان گفت: صحبت از صلح و دوستی انتظار همه مردم از پیشوایان مذهبی است.

زرگرپور با بیان اینکه کشورهای اروپایی با توجه به تحرک در سیاست خارجی کشورمان، برای آمدن به ایران مسابقه گذاشته اند، خاطرنشان کرد:حضور هیات های مکزیکی، رومانیایی، ایرلندی و ایتالیایی به ایران و شهر اصفهان نشان دهنده تغییر سیاست و مقبولیت دولت یازدهم در خارج از کشور است.
وی بااشاره به انتخابات 24 خرداد و مطالبات جدید مردم گفت: مطالبات مردم در شعارهای دکتر روحانی متجلی شد و در پنج ماه اخیر در سیاست خارجی و در رفع مشکلات داخلی قدم های خوبی برداشته شده است.
وی اقدمات دولت یازدهم را در راستای رفع مشکلات اقتصادی خوب ارزیابی کرد و گفت: نتایج بهتر این اقدمات در آینده قابل مشاهده خواهد بود.
در این جلسه که شماری از خیریه ها و اعضای شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز حضور داشتند
استاندار اصفهان از اقدمات اسقف ارامنه اصفهان و جنوب کشور در زمینه خودداری از برگزاری جشن های علنی سال نو میلادی که مقارن با سوگواری ایام شهادت امام حسین(ع) ، پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی(ع) بود قدردانی کرد/ش.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.