خاکورزی مناسب و تسطیح لیزری زمینهای کشاورزی و آبیاری بارانی و قطره ای در فیروز آباد میزان سطح زیرکشت کلزا را در مقایسه با پارسال 10درصد افزایش داده است .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروز آباد با اشاره به اینکه امسال یکهزار هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است گفت :رشد کشت این دانه روغنی 10درصد افزایش نشان می دهد.

ایرج دهقانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروز آباد متوسط تولید دانه روغنی کلزا در هر هکتار را سه تن اعلام و پیش بینی کرد سه هزار تن از مزارع دانه روغنی کلزا در فیروزآباد تولید شود.

وی افزود: به علت خاکورزی مناسب و تسطیح لیزری اراضی کشاورزی و آبیاری بارانی و قطره ای میزان سطح زیرکشت در مقایسه با پارسال 10درصد افزایش یافته است .

دهقانی زمان برداشت دانه روغنی کلزا در فیروزآباد را از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد دانست و ادامه داد: دانه های روغنی کلزا پس از برداشت به شهرستانهای شیراز، اصفهان، تهران و مشهد صادر می شود.

دانه روغنی کلزا برای پنجمین سال است که در فیروزاباد کشت می شود و کشاورزان فیروزآبادی استقبال خوبی از این محصول کشاورزی کرده اند.

شهرستان فیروزآباد درفاصله 93کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد./س

انتهای پیام/


برچسب ها: افزایش ، کلزا ، لیزری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.