مقامات اوکراين تهديد کردند به فعاليت‌هاي کليساي کاتوليک يوناني که کشيش‌هاي آن از بيش از يک ماه و نيم پيش در بين تظاهرکنندگان هوادار اتحاديه اروپا در مرکز کيف حضور دارند، پايان مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ؛ وزير فرهنگ اوکراين روز دوشنبه نامه‌اي به اسوياتوسلاو شوچوک Sviatoslav Chevtchouk رئيس کليساي کاتوليک يوناني اوکراين فرستاد و در آن نمايندگان اين فرقه را به «نقض قانون» با برگزاري مراسم مذهبي در خارج از مکان‌هاي عبادت متهم کرد.

در اين نامه که متن آن در پايگاه اينترنتي اوکراينسکا پراودا منتشر شده، آمده است:‌ «نقض اين قانون مي تواند پيگردهاي قضايي را به منظور پايان دادن به فعاليت‌هاي سازمان‌هاي مذهبي وابسته به اين کليسا به همراه داشته باشد».

کشيش‌هاي کليساي يوناني اوکراين همچنين کشيش‌هاي ارتدوکس کيف چند بار در روز مراسم مذهبي در ميدان استقلال در مرکز کيف برگزار مي کنند. مخالفان اوکرايني که به تغيير عقيده دولت در خصوص امضاي توافقنامه تجاري با اتحاديه اروپا به نفع روسيه معترضند از اواخر نوامبر در اين ميدان اردو زده‌اند.

دو چادر در اين ميدان به برگزاري مراسم مذهبي اختصاص داده شده است که مخالفان در آنجا به دعا مي پردازند و حتي فرزندان خود را در آنجا غسل تعميد مي دهند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: دولت ، اوکراین ، تعطیل ، یونان ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار