زنجان/

تولید فرش در زنجان دارای قدمتی دیرینه است

تولید فرش درزنجان دارای قدمتی دیرینه است، اما مشکلات این عرصه و تغییرات سبک زندگی مردمی باعث دور شدن فرش بافان از این زمینه و در نتیجه کاهش چشمگیر تولید فرش شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اظهار اینکه بعلت پراکندگی های جغرافیایی و فعالیتهای انفرادی ثبت نشده آمار دقیقی از تعداد قالی بافان زنجانی وجود ندارد گفت: طبق برآوردهایی که از تولید فرش در استان داشته ایم تعداد قالی بافان زنجانی حدود 66هزار نفر تخمین زده می شود.

جعفری افزود: از این تعداد بصورت دائمی و بصورت شغل اصلی مشغول به این حرفه هستند، اما برخی بصورت نیمه وقت در این زمینه فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: تعداد از قالی بافان نیز این شغل را بصورت فصلی دنبال می کنند به این صورت که در طول سال بصورت دوره ای مشغول به شغل دیگری هستند و بخشی از سال را صرف فعالیت فرش بافی می کنند.

کارشناس فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان اضافه کرد :183 کارگاه فرش بافی در زنجان فعالیت دارند که از این تعداد 53 کارگاه بصورت متمرکز و 130 کارگاه بصورت غیر متمرکز فعالیت می کنند.

جعفری خاطرذشان کرد: بخش قابل توجهی از فرش های تولیدی در این کارگاهها جهت فروش از استان خارج می شود که از این میزان بخشی در استانهای دیگر به فروش می رسد و بخشی جهت فروش به کشورهای مختلف صادر می شود./س


 
برچسب ها: تولید ، فرش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.