"داوود کشاورزیان" در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کاهش سرعت یکی از وظایف اصلی وزارت راه و شهرسازی است، گفت: در حال حاضر وزرات راه و شهرسازی را مکلف کردهایم که برای افزایش ایمنی جادهها، سرعت وسایل نقلیه را کاهش دهد.
وی در ادامه افزود: پلیس راهور ناجا پیشنهادی را مبنی بر کاهش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه کرده به گونهای که در آزادراهها سرعت از 110 کیلومتر به 90 کیلومتر کاهش پیدا کند و در بزرگراه ها نیز به همین نسبت سرعت کاهش یابد.
کشاورزیان با اشاره به اینکه در قانون اجازه ورود کامیونهای دست دوم به کشور با عمر کمتر از 3 سال داده شده است، گفت: برداشتی که مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت و گمرک داشتهاند، این است که این کامیونها باید صفر کیلومتر باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: در حالیکه قانونگذار بر صفر کیلومتر بودن این کامیونها تاکید نکرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: با وزارت صنعت، معدن و تجارت به تفاهم رسیدهایم که مجوز ورود این کامیونهای دست دوم با عمر کمتر از سه سال را اخذ کنیم و در حال رایزنی برای جلب بخش خصوصی هستیم.
*اسکانیا مقصر نیست / دستکاری رانندگان عامل اصلی "تصادفات" هستند
کشاورزیان با بیان اینکه تولید اتوبوسهای اسکانیا بر اساس استانداردهای اروپایی است،
گفت: این اتوبوسها مورد تأیید وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد است.
وی در ادامه افزود: این اتوبوسها فاقد اشکال است و کاربران و رانندگان مقصر اصلی حادثهها هستند.
معاون
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، کاربران و رانندگان اتوبوسها خود
را دستکاری میکنند، گفت: عامل اصلی تصادف و اتفاقات در جادهها ناشی از
همین دستکاریها در اتوبوسهای اسکانیا است.
رئیس سازمان حمل و
نقل جادهای در ادامه اظهار داشت: در استاندارد این خودروها اشکالاتی وجود
داشته که مرجع تعیین این اشکالات پلیس راهور نیست بلکه وزارت صنعت و معدن و
تجارت و سازمان استاندارد است.
کشاورزیان در ادامه افزود: مرکز
واحد فنی و مدیران فنی این سازمان موظف هستند که در تمامی طول سال خودروهای
خود را از لحاظ فنی کنترل کنند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل
جادهای با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای پروژههای
مختلفی را برای ارتقای ایمنی در دست دارند، گفت: رفع نقاط حادثهخیز از
جادههای اصلی کشور از برنامههای اصلی این سازمان است.
وی در
ادامه تصریح کرد: در طی پنج، شش سال گذشته 4 هزار و 800 نقطه حادثهخیز
وجود داشته که با اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد ریال برطرف شده است.
کشاورزیان در ادامه اظهار داشت: نقاط حادثه خیز جدید نیز شناسایی شده و به صورت پروژههای مستمر این سازمان در پی رفع آنها است.
معاون
وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: استفاده از سیستمهای هوشمند حمل و
نقل و دوربینهای کنترل سرعت از دیگر پروژههای ایمنی در جادهها است.
وی
در ادامه اظهار داشت: با هماهنگی پلیس راهور به زودی شاهد سرمایهگذاری
برای نصب دوربینهای کنترل سرعت در جادههای اصلی که همواره شاهد وقوع
رفتارهای پرخطر است خواهیم بود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل
جادهای در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت نظارت بر شرکتها و مدیران فنی آنها
در خصوص عملکرد رانندهها از دیگر پروژههای این سازمان در بخش ایمنی
جادهها است.
انتهای پیام/
چرا يك مرتبه 30 كيلومتر ميخواهيد كم كنيد
انصافتو شكر