آثار متقاضی برای شرکت در بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی توسط جمعی از اساتید موسیقی کلاسیک ایرانی مورد بررسی و انتخاب قرار گرفت.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، هیات داوران این بخش عبارتند از مسعود شعاری، داود گنجه‌ای، حمیدرضا نوربخش، درویش رضا منظمی و  زیداله طلوعی از ميان 67 اثر رسيده به دبيرخانه جشنواره پس از بازبيني، 12 گروه را براي اجرا در مرحله نهايي انتخاب كردند.

گفتنی است مسعود شعاری از تک‌نوازان و بداهه‌نوازان ساز سه‌تار به شمار می‌رود که با مکاتب مختلف سه‌تارنوازی قدما مانند ابوالحسن صبا، سعید هرمزی، یوسف فروتن و احمد عبادی آشنا است و علاوه بر آن در موسیقی امروز دست به نوآوری زده و تجربیات خوبی در زمینه موسیقی تلفیقی به دست آورده‌است.  
 
داوود گنجه‌ای نوازنده کمانچه و ویلن و یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران است. این هنرمند در جشنواره بیستم موسیقی فجر لوح افتخار درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است. 

درويش رضا منظمي نیز از موسيقيدانان معاصر ايران است که در زمينه موسيقي محلي و سنتی ايراني آثار ارزشمندی دارد . او علاوه بر نوازندگی در زمینه مشاوره و مدیریت علمی موسیقی نیز تجربیاتی دارد که از آن جمله می‌توان به  عضویت در هيأت علمي و مديریت دپارتمان موسيقي دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران اشاره کرد. 

زیدالله طلوعی که استاد نوازندگی تار و سه‌تار و از اعضای هیأت مدیره خانه موسیقی است از سال‌های دور با گروه شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی همکاری کرده و در تهیه آلبوم‌هایی چون چاووش و بیداد همکاری داشته است. 

حميدرضا نوربخش خواننده موسيقي ايراني ، سابقه همكاري با آهنگسازاني چون فرامرز پايور، پرويز مشكاتيان، كيخسرو پورناظري، كيهان كلهر و ... را دارد هم اكنون مديريت خانه موسيقي ايران را عهده دار است.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود. 

علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۷:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۲
اگر امکانش هست در خبرهای مربوط به جشنواره موسیقی، قید کنید که کدوم گروه ها در بخش رقابتند و کدام در بخش جنبی.
مثلا اون خبری که درباره قمصری، احتشامی و ...در فجر نوشتید قید نشده جنبی ست یا رقابتی