130 هزار شاغل در صنف طلا،جواهر و سنگ‌های قیمتی کشور

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا،جواهر و سنگهای قیمتی ایران از فعالیت و اشتغال 130 هزار نیروی کار مستقیم در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عبادا... محمد ولی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگهای قیمتی ایران گفت: در گذشته ما شاهد رونق کسب و کار، تولید و صادرات در بخش طلا و جواهر و سنگهای قیمتی بودیم به طوری که در میان سایر کشورها بسیار موفق عمل می‌کردیم ام به دلایل مختلف و با مشکلاتی که در این حوزه مواجه شدیم جایگاهمان افول کرد و کشورهای دیگر گویی سبقت را از ما ربودند و به جایگاه ما دست یافتند.

وی افزود: به منظور بازیابی جایگاهمان در این حوزه با توجه به پتانسیل‌های موجود طی چند سال اخیر اقداماتی را در دست اجرا قرار دادیم که از مهم‌ترین آنها توجه به بحث آموزش و فرهنگ‌سازی به منظور ورود به این حوزه کسب و کار به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف بین المللی بوده است هم چنین در این راستا 3 نمایشگاه بین المللی را به منظور واردکردن فعالان اقتصادی به عرصه رقابت در این حوزه برگزار کرده‌ایم. محمد ولی در ادامه تصریح کرد: سعی ما به این است که طی یک برنامه سه ساله نیروی کار خود را از 130 هزار نفر به 350 هزار نفر افزایش دهیم که این امر خود نیاز به فرهنگ سازی و ترغیب جوانان برای حضور در این بخش دارد.

وی در ادامه به انعقاد تفاهم نامه مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اشاره و اظهار داشت: نیاز سنجی، شناسایی و ارایه عناوین مشاغل و حرف مرتبط با رشته‌های طلا و جواهر مطابق با ضوابط سازمان، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی و شغلی مشاغل و حرفه‌های شناسایی شده مطابق با ضوابط سازمان،تهیه و تدوین منابع آموزشی و کمک آموزشی و ترجمه متون تخصصی و سؤالات کتبی طرح‌های آزمون عملی بر اساس استانداردهای آموزشی مطابق ضوابط سازمان از جمله تعهدات اتحادیه است.

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران خاطرنشان کرد: الزام تمامی شاغلان اتحادیه به فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط به استناد قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار، ایجاد زمینه اشتغال و معرفی فراگیران آموزش‌های مهارتی به شرکت‌های عضو اتحادیه، معرفی و پیشنهاد متخصصان برای عضویت در کمیته‌های تخصصی برنامه‌ریزی درسی سازمان با همکاری در برگزاری و تأمین تجهیزات کارگاهی و کارشناسان خبره داوری بخش طلاسازی و اهدای جوایز برگزیدگان مسابقات و پرداخت هزینه‌های ثبت نام کارآموزان در پورتال و آزمون و ارایه گواهینامه مطابق ضوابط سازمان از دیگر تعهدات اتحادیه در تفاهم نامه مذکور است.
انتهای پیام/
برچسب ها: صنف ، طلا ، شاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار