یک کارشناس سیاست خارجی گفت: غربی‌ها به سوریه نیروی نظامی فرستادند و علیه مردم این کشور سلاح به دست گرفتند به همین خاطر به‌ دنبال حضور کشوری مثل ایران در این نشست نیستند که حقایق بحران سوریه را آشکار کند.

"ابوتراب علیرضایی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره دعوت نشدن ایران به نشست ژنو 2 گفت: آمریکا به هیچ‌عنوان نمی‌خواهد که جمهوری اسلامی ایران در نشست ژنو 2 شرکت کند چرا که آن‌ها به‌دنبال حضور کشورهایی هستند که در مقابل زیاده‌خواهی‌شان سکوت می‌کنند. 
 
وی تصریح کرد: غربی‌ها به سوریه نیروی نظامی فرستادند و علیه مردم این کشور سلاح به دست گرفتند به همین خاطر به‌ دنبال حضور کشوری مثل ایران در این نشست نیستند که حقایق بحران سوریه را آشکار کند. 
 
این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: ایالات متحده به‌دنبال حضور کشورهای هم‌پیمان خود در نشست ژنو 2 است تا بر هرج و مرج‌های سوریه افزوده شود تا رژیم صهیونیستی با خیال آسوده‌ به حیات نامشروعش ادامه دهد. 
 
علیرضایی در پایان خاطرنشان کرد: نشست ژنو 2 بدون حضور کشورهای مهم از جمله ایران به نتیجه نخواهد رسید چرا که کشورهای با اهمیت و قدرتمند منطقه باید در این نشست حضور داشته باشند و ایده‌ها و نظرات خود را بیان کنند. 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: جمهوری ، اسلامی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار