يك روانپزشك گفت: مثبت نگری واستفاده از آموزه‌هاي دينی و شوخ طبع بودن به عنوان مهارت‌های مفيد است كه استرس شغلی را در افراد كاهش می دهد.

سفيد چيان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: هرگاه فشاری بر شخص وارد شود واكنشی در وي ايجاد می‌شود كه علائم جسماني و روانی را به همراه دارد اين واكنش‌های غيراختصاصی كه نسبت به محرك به وجود می آيد استرس نام دارد كه استرس شغلی يكي از مشكلات است كه افراد با آن دست به گريبانند.

وی در ادامه تصريح كرد: از عوامل به وجود آورنده استرس شغلی: حمايت نكردن مسئولين از كاركنان، ارزشيابي‌های ناعادلانه، وجود همكاران ناخوشايند ، حجم زياد كارها، تقاضای زياد ارباب رجوع، نداشتن مهارت كافی و عدم حضور به موقع در محل كار است.

افرادی كه دچار استرس شغلي هستند حتي ارتباطشان با افراد خانواده خشونت آميز است كه باعث می‌شود رابطه والدين و فرزندان دچار آسيب جدی شود.

سفيد چيان اظهار داشت: نگرانی دائم در مورد امكان رويدادهای نامطلوب خوب نيست ولی نگرانی سازنده و برنامه ريزی صحيح در مورد اينكه اگر اتفاق نامطلوب بيفتد چه بايد كرد توصيه مي‌شود بدين منظور از راه های پيشگيری كاهش استرس شغلی در دسترس بودن مراكز مشاوره تغيير نگرش ها و مثبت فكر كردن است و همچنين استفاده از آموزه‌های دينی و فعاليت‌های مذهبی تاثير چشمگيری در كاهش استرس همه جانبه دارد.

وی خاطرنشان كرد:از راهكارهای كاهش استرس شغلی مشخص كردن قوانين كاری، صحبت با سرپرست درخصوص مشكلات كاری، باور به توانايي‌های خود، كسب مهارت وبرنامه‌ريزي درست است كه باعث آرامش در اين افراد می‌شود وهمچنين برنامه ورزش و حركات جسمانی منظم روزانه و شوخ طبع بودن به عنوان يك مهارت مفيد رويارويی با استرس است.

انتهای پيام/
برچسب ها: کاهش ، استرس ، ارتباط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.