"ساموئل برگر" مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت "بیل کلینتون" در مقاله ای در نشریه "پولتیکو" نوشت: باید فرصت دهیم معامله هسته‌ای ایران نتیجه دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه "پولتیکو"، "ساموئل برگر" مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت "بیل کلینتون" نوشت: ظرف چند ماه آینده  جواب این سوال مهم درباره برنامه هسته ای ایران مشخص می شود: آیا ایرانی ها در معامله هسته‌ای جدی هستند. رسیدن به این هدف در مذاکرات آتی دشوار است.ما نباید از همان آغاز این روند را با تجویز مفاد مورد نظر خود به بیراهه بکشانیم. اما لایحه تحریم های جدید این تاثیر را ایجاد  خواهد بود.این لایحه ایران را فقط در صورت عمل نکردن به تعهداتش  تحریم نمی‌کند بلکه اگر ایران شرایط مندرج در یک معامله هسته‌ای را نپذیرد، این کشور را تحریم می‌کند. بعید است مذاکره تحت چنین شرایطی شروع شود.تحریمها علیه ایران در سه سال گذشته اهداف آمریکا را به طور قابل ملاحظه محقق کرده است. این تحریم‌ها برخی اوقات بر خلاف میل دولت اوباما در کنگره تصویب شده است.

وی افزود: روحانی قول داده است مشکلات اقتصادی را برطرف کند  و وضع زندگی مردم را بهبود بخشد. روحانی فقط از طریق تعامل با غرب می‌تواند به این هدف خود نائل شود. توافق موقت هسته ای بین ایران و غرب در ماه نوامبر  و توافق بر سر اجرای آن  تهدید هسته ای ایران را برطرف نکرده است اما به هدفی رسید که مذاکرات قبلی نتوانستند محقق سازند.

"ساموئل برگر" در پایان نوشت: هم اکنون وقت آن است که  گفته‌ها و تاکیدهای  روحانی درباره برنامه هسته‌ای  را امتحان  کنیم. آمریکا باید بدون خوش خیالی این کار را انجام دهد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار