به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش، نامدار عبدالهيان با اشاره به فرسوده بودن بيشتر آموزشگاه هاي استثنايي، اين مدارس را نيازمند بازسازي مجدد دانست و افزود: باهمت سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس، ساخت آموزشگاه هاي جديدالاحداث آغاز و مدارس نيازمند به مقاوم سازي نيز در دست بازسازي هستند.
رئيس سازمان آموزش وپرورش استثنايي با اشاره به جمعيت يكصدو15 هزارنفري دانش آموزان بانيازهاي ويژه گفت: از اين تعداد75 هزار نفر در مدارس ويژه ومابقي درآموزشگاه هاي عادي تحصيل مي كنند.
وي تعداد مدارس استثنايي كشور را يك هزارو500 مدرسه عنوان كرد وگفت: از اين رقم 450 مدرسه به صورت خاص در اختيار دانش آموزان با نيازهاي ويژه است.
رئيس سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور، بحث فن آوري كردن مدارس استثنايي را ازجمله اهم برنامه هاي دردست اجرا عنوان كرد و يادآوردشد: سال گذشته 100 درصد مدارس حداقل به يك يا دوكلاس هوشمند مجهز شدند.
عبدالهيان توجه به اوقات فراغت دانش آموزان با نيازهاي ويژه را از جمله مباحث بسيارمهم سازمان آموزش وپرورش استثنايي اعلام و خاطرنشان كرد: احداث اردوگاه هاي دانش آموزان با نيازهاي ويژه در دستوركار اين سازمان قرار داد.
معاون وزير از احداث چهارمين اردوگاه آموزش وپرورش استثنايي كشور در قرن آباد گرگان خبرداد و گفت: كارمطالعاتي احداث اين اردوگاه نيز از امروز آغاز شده است.
انتهای پیام/