هاشمی، رئیس بهزیستی کشور گفت: طرح واگذاری مسئولیت اجتماعی با حمایت تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها میسر است چراکه بهزیستی به معنای بهتر زیستن است.

به گزارش خبرنگاراجتماعی  باشگاه خبرنگاران همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر معلولین کشور در جمع خبرنگاران گفت: هر کشوری بنا به ساختار و کانون‌های موجود همه آحاد مردم را در ارتباط با خدمات و رفاه اجتماعی به همکاری می‌طلبد و در مقابل خدمات متقابل را از آنان دریافت می‌نماید.

وی ادامه داد: بیش از یک سال است که با همکاری و حضور اندیشمندان دانشگاهی اساتید حوزه توانبخشی، اتاق فکر تشکیل شده که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

هاشمی با اشاره به طرح واگذاری مسئولیت اجتماعی افزود: در اجرای این طرح می‌بایست تمامی سازمانها و ارگانها سازمان بهزیستی را یاری دهند چرا که بهزیستی به معنای بهتر زیستن است و همه نهادها می‌توانند باتوجه به مشارکت‌های مردمی ازجمله صدقات جاری، خمس و زکات اموال خود، بهزیستی را در تأمین مالی این طرح یاری دهند.

وی در خاتمه افزود: این سازمان نیز از ظرفیت‌های موجود در رفاه اجتماعی به منظور رفع مشکلات نیازمندان، استفاده و اقدام به همکاری و مشارکت افراد دارای معلولیت برای دریافت خدمات در حوزه اجتماعی کرده است.

خانه‌ی هنر بهزیستی تهران در دهه‌ی فجر رونمایی می‌شود

در ادامه رئیس سازمان بهزیستی از رونمایی خانه‌ی هنر بهزیستی در دهه فجر خبرداد.

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در اختتامیه تئاتر معلولین در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون برنامه پنجم موظف هستیم تا هرساله 10درصد معلولان را توانمندسازی کنیم که این امر با توجه به زیرساخت‌ها و ابزارهای موجود میسراست.

وی ادامه داد: در این راستا در همه‌ی استانها، مراکز و کانو‌ن‌های هنری راه‌اندازی شده ، در تهران هم این مکان با عنوان "خانه‌ی هنر بهزیستی" بنا شده که در دهه فجر آماده‌ی رونمایی خواهد بود.

وی به پرداخت بن‌های غیرنقدی به مددجویان ، سازمان بهزیستی و کمیته‌ی امداد خبرداد و گفت: طبق دستور رئیس جمهور امسال برای گروه‌های مددجویی سازمان بهزیستی و کمیته‌ی امداد دو بسته‌ی غیرنقدی درنظرگرفته شده به مبلغ (80هزارتومان) که تا پایان سال بین این افراد توزیع  خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: در سال گذشته تنها به یک میلیون و 600 هزار نفر بن پرداخت شد. این درحالی است که این رقم به چهار میلیون و 400 هزار نفر افزایش یافته است که به محض دستور توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌های معتادین و قشرهای کم درآمد اظهار داشت: بهزیستی در سال گذشته رقمی را برای خانواده‌های معتادین و مشکلات معیشتی‌اشان درنظر گرفته بود که خوشبختانه امسال این رقم تا 30 درصد افزایش یافته است.

هاشمی در ادامه گفت: بهزیستی خانواده‌هایی را که بی‌بضاعت بوده و دارای معلولیت هستند و همچنین در معرض آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد قرارگرفته‌اند را مورد حمایت قرارمی‌‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: معرفی به مراکز تحت پوشش بهزیستی جهت درمان و بستری به صورت رایگان و برطرف کردن بخشی از مشکالت معیشتی آنها از جمله اقدامات بهزیستی است.

وی در خاتمه افزود: افراد معتادی که از طول عمر بهبودی آنها دو سال می‌گذرد، می‌توانند زیرنظر بهزیستی بیمه شوند که برای این امر سهمی از مشارکت‌های مردمی، 5درصد از سهم مسکن و اشتغال سازمان درنظر گرفته شده تا بدین وسیله بتوانیم به پویایی و ماندگاری این افراد در مسیر بهبودی کمک کنیم.

انتهای‌پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار