15درصد از تروريستهايي که در سوريه با ارتش اين کشور مي جنگند ،‌ سعودي‌ هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار فلسطين ؛ اين خبر را بشار جعفري نماينده دائم سوريه در سازمان ملل متحد فاش کرد و گفت: دولت سوريه مطمئن است که 15 درصد از جنگجويان خارجي در سوريه را سعوديها تشکيل مي دهند.

وي گفت دمشق بارها سازمان ملل متحد را از  اين مطلب مطلع کرده است. بشار جعفري در گفتگوي راديويي تصريح کرد  شماري از فرماندهان و جنگجويان جبهه النصره و دولت اسلامي عراق و شام (‌داعش) و تعداد ديگري از شبکه هاي ديگر از اتباع عربستان هستند.  جعفري گفت عربستان به پشتيباني مالي جنگجويان در سوريه بسنده نمي کند بلکه آنها را آموزش مي دهد و مسلح مي کند و به ميدان جنگ مي فرستد.

وي تصريح کرد : بارها از شوراي امنيت سازمان ملل درخواست کمک کرده ايم و به ويژه در نامه اخير ، هويت و اسامي جنگجوياني را که در خاک سوريه کشته شدند مشخص کرده ايم و اسامي و مشخصات حدود صد مزدور سعودي را گزارش داده ايم. ما در اين نامه همچنين شواهد و مدارکي از حقايق را به سازمان ملل عرضه کرده ايم.

وي گفت:« سوريه منتظر پاسخ دولت عربستان است. طرف متهم بايد به اتهامات وارده پاسخ دهد يعني عربستان يا بايد بي گناهي خودش را اثبات کند يا آنکه به گناه خود اذعان کند.»

انتهای پیام / 
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، سعودی ، جعفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار