پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بازیکنان در در‌بی بهتر است جوانمردانه‌ و تماشاگرپسند بازی کنند و شکست در این بازی را پایان کار ندانند.

 غلامحسین مظلومی‌ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در ‌دربی بازیکنان هر 2 تیم باید یک فرهنگ و روش را به کار بگیرند و برای پیروزی تلاش کنند،  تلاش برای پیروزی یک طرف اما تلاش برای تماشاگرپسند بودن بازی را باید در الویت‌ اهداف خودشان قرار دهند.
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص شرایط 2 تیم استقلال و پرسپولیس بیان داشت: استقلال و پرسپولیس با انگیزه بالا در تلاش هستند تا به برد دست پیدا کنند و هر دو تیم با استفاده از مهره‌های کلیدی و کار ساز،  معیار‌ها و تجربه‌های که کادر فنی 2 تیم دارند می‌توانند بازی با کیفیت مناسب خلق کنند. مشکلات مالی، مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها در استقلال شرایط سخت و حساسی را برای تیم به وجود می‌آورد و مسئولان باید انرژی مثبت را به تیم تزریق کنند تا بازیکنان آبی‌پوش با آمادگی کامل در زمین مسابقه حاضر شوند.
 
وی در مورد برگ برنده دو تیم در این بازی تصریح کرد: دو تیم استقلال و سرخ‌پوشان از ‌هافبک خوب و دفاع قوی برخوردار هستند و باید سعی کنند از موقعیت‌های بسیار بازی به خوبی بهره‌مند شوند و شایستگی خودشان را در مرکز زمین به نمایش بگذارند و اگر حمله با برنامه و دفاع محکم را اساس کار خود قرار دهند می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.
 
 مظلومی‌ در مورد بازیکنان تاثیر گذار و مهره‌های کلیدی بیان کرد: با وضعیت سخت و متفاوتی که برای استقلال به وجود آمده است آندو‌ تیموریان و حنیف‌ عمران‌زاده می‌توانند تاثیر بسزایی در برد استقلال داشته باشند و حضور خلعتبری در پرسپولیس می‌تواند کمک بزرگی به سرخ پوشان کند.
 
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در خصوص کناره‌گیری جواد‌ نکونام از استقلال گفت:‌ نکونام کاپیتان تیم ملی بوده و کاپیتان استقلال نیز بوده است و رفتن وی در این شرایط بسیار نگران کننده است و نبودش تاثیر منفی روی تیم می‌گذارد و با توجه به اینکه تعداد نیمکت‌نشینان استقلال کم بود نقش مربی بسیار کار ساز است و بازیکنان مهم و نقش آفرین باید به درستی  انتخاب شوند هم چنین نبود آرش برهانی و منتظری نیز  دست قلعه‌نویی‌ را برای تعویض بسته است.
 
وی در خصوص تساوی دربی و حساسیت بازی گفت: این بازی هم شرایط خاص خود را دارد  و در روند رو به جلو باشگاه بسیار تأثیرگذار است و تمام بازیکنان تلاش می‌کنند تا امتیاز بازی را به دست‌ بیاورند و باید سعی کنند تا این کسب امتیاز با برخورد‌های خوب و منطقی صورت گیرد تا از ارزش‍‌ بالایی برخوردار باشد و امکان اینکه این دربی برنده داشته باشد وجود دارد.
 
مظلومی در خصوص جنجال آفرین بودن دربی‌ها بیان کرد: در دربی‌ها همیشه جنجال وجود داشته است. بازیکنان به خاطر دفاع از حیثیت باشگاه خود تلاش می‌کنند به هر روشی برنده شوند که این کار درستی نیست و بسیار ناپسند می‌باشد. به نظر من بهتر است در بازی جنگ روانی ساق پا نباشد و بازیکنان دستورات تاکتیکی را در بازی پیاده کنند، شخصیت واقعی خود را در زمین مسابقه بشناسند و در فراز و نشیب‌های بازی صبور باشند و اخلاق را نبازند.
 
پیشکسوت استقلال در مورد در صدر جدول قرار گرفتن استقلال و پرسپولیس پس از  گذشت 12 سال اظهار داشت: هدف هر تیم این است که در صدر جدول قرار گیرد و این موضوع برای این 2 تیم هم صدق می‌کند و دوست دارند امتیاز به دست بیاورند. پرسپولیس هم دست و پا بسته نیست، شرایط و توانایی صعود به صدر جدول را دارد.
 
مظلومی درباره برنده دربی گفت: من خود استقلالی هستم و مسلماً دوست دارم استقلال برنده شود و پیروز میدان باشد.
 
وی درخصوص خاطره انگیز‌ترین دربی که خودش در آن حضور داشت گفت: در نه دربی حضور داشتم و در کل شش گل به ثمر رساندم اما خاطره انگیز‌ترین دربی برایم دربی بود که در دهه 50 برگزار شد و با نتیجه سه بر یک استقلال برنده بازی شد و 2 گل این بازی را من زده بودم.
 
پیشکسوت استقلال در مورد تعداد تماشاچیان حاضر در استادیوم در روز برگزاری دربی اظهار داشت: با توجه به حساسیت بالایی که بازی دارد فکر می‌کنم بیشتر از 70-60 هزار نفر برای تماشای بازی به استادیوم بیایند، زیرا طرفداران 2 تیم هیچگاه تیم محبوب خود را تنها نمی‌گذارند و پشت آنها را خالی نمی‌کنند.
 
مظلومی در پایان در خصوص به جنگ تبدیل شدن کری‌خوانی سرخ‌ها و آبی‌ها خاطر نشان کرد: این کار زشت باید از میان برداشته شود. شخصیت و  حرمت هم را حفظ کنند و برای همدیگر ارزش قائل شوند. در سراسر دنیا هیچ کس به کسی توهین نمی‌کند اما متاسفانه در اینجا با بی‌احترامی و پرتاب‌کردن اشیاء به سمت یکدیگر، بازیکنان و حتی بزرگان فوتبال صحنه‌هایی زشت و ناپسندی را به وجود می‌آورند.
 
در این شرایط نیروی انتظامی باید با متخلفان برخورد شدیدی داشته باشد و تماشاگران نیز باید اشخاصی را که مولد این بی‌نظمی‌ها و بی‌احترامی‌ها هستند را از بین خود طرد کنند و به همه فوتبال دوستان پیشنهاد می‌کنم فقط تیم محبوب خودشان را تشویق کنند و با ترویج این فرهنگ می‌توانند تأثیر مثبتی در دنیای فوتبال بگذارند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار