وزیر کشور لبنان هدف انفجار امروز در این کشور را تلاش برای به راه انداختن فتنه طایفه ای دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "مروان شربل" در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار، درباره انفجار امروز در شهر الهرمل لبنان گفت: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد این انفجار انتحاری بوده است. عده ای با انفجار در مناطق مختلف لبنان تلاش می کنند جنگ طایفه ای به راه بیاندازند. ستون پنجم در لبنان تلاش می‌کند مانع از توافق بین لبنانی ها شود و اوضاع کشور را برهم بزند. 

شربل افزود: ما امیدواریم در سریعترین زمان ممکن توافق بین لبنانی ها به دست بیاید تا همه در برابر این حوادث با یکدیگر متحد باشند و با پیامدهای آنها مقابله کنند. سازمان های امنیتی لبنان برای جمع آوری مدارک تلاش می کنند. حتی اگر دولت جدید در لبنان تشکیل شود، همه چیز پایان نخواهد یافت اما تنش میدانی کاهش خواهد یافت. 

وی درباره ارتباط این انفجار با بحران سوریه خاطر نشان کرد: بیشتر خودروهای بمبگذاری شده ای که در لبنان منفجر می شود در سوریه بمبگذاری شده است. سازمان های امنیتی باید جزئیات این حادثه را مشخص کنند. 

شربل درباره بازداشت یکی از رهبران گروه تروریستی عبدالله عزام در لبنان گفت: من ارتباط بازداشت این فرد با انفجار امروز را بعید می‌دانم. زیرا در گذشته هم شاهد انفجارهای مشابه در لبنان بودیم. ما باید تلاش کنیم از مرحله کنونی با حداقل خسارت عبور کند. اوضاع لبنان به بحران سوریه و کمشکش های منطقه ای و بین المللی ارتباط دارد. لبنانی ها باید خودشان ابتدا اختلافات را کنار بگذارند تا تحت تاثیر کشمکش های منطقه ای قرار نگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار