کارشناسان داوری در مورد انتخاب سعید مظفری زاده به عنوان داور شهرآورد 78 نظرات مختلفی را ارائه دادند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، زمانی که سعید مظفری زاده به عنوان داور شهرآورد 78 انتخاب شد، نظرات کارشناسان داوری را در این زمینه جویا شدیم که در زیر می‌خوانید:
 

 
**سعید مظفری زاده داور دربی هفتاد و هشت
 
کمیته داوران اسامی داوران دیدار استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.
 
سعید مظفری زاده داور وسط، به همراه حسن کامرانی فر کمک داور اول و سعید علی نژادیان کمک داور دوم داربی هفتاد و هشت پایتخت را قضاوت خواهند کرد.

 علیرضا فغانی داور چهارم و سعید زارع به عنوا ن کمک داور ذخیره، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران ناظر داوری و محمدرضا غضبان به عنوان ناظر سازمان لیگ  این دیدار  انتخاب شدند.
 

 
**عسگری: عملکرد خوب مظفری‌زاده باعث انتخابش به عنوان داور دربی شد
 
رئیس کمیته دپارتمان داوری گفت: برای انتخاب داور دربی موارد بسیاری را مدنظر قرار می‌دهیم که یکی از این موارد عملکرد خوب مظفری‌زاده در طول فصل است.
 
حسین عسگری، رئیس کمیته دپارتمان داوری در مورد تیم داوری بازی پرسپولیس – استقلال اظهار داشت: کمیته‌ی داوران این مسئله را بار‌ها بیان کرده که برای انتخاب داوران دربی موارد بسیاری را مدنظر قرار می‌دهد. می‌توان از این موارد به توانایی، سابقه، عملکرد در فصل جاری و موارد بسیاری دیگر اشاره کرد و دپارتمان داوری زمانی که این موارد را بررسی کرد مظفری‌زاده را به عنوان داور وسط، کامرانی‌فر و علی نژادیان را داوران کنار و کامرانی‌فر را به عنوان داور چهارم انتخاب کرد‌ه‌اند و زارع هم برای ذخیره‌ی این داوران انتخاب شده است.
 

 
**فغانی: مظفری‌زاده توانایی قضاوت دربی را دارد
 
داور چهارم دربی هفتادوهشت گفت: مظفری‌زاده داور خوبی است و می‌تواند با قدرت دربی را داوری کند.
 
علیرضا فغانی در مورد داوران دربی اظهار داشت: به دلیل اینکه بازی رفت بین پرسپولیس  و استقلال را قضاوت کرده بودم مطمئناً برای بازی برگشت انتخاب نمی‌شدم و تمام خبر‌ها فقط گمانه‌زنی بودند.

داور فوتبال کشورمان تصریح کرد: مظفری‌زاده به عنوان داور وسط انتخاب شده است و وی توانایی قضاوت را دارد.

فغانی خاطرنشان کرد: این بازی با بازی‌های دیگر هیچ تفاوتی ندارد تنها مطبوعات هستند که این بازی را حساس می‌کنند امیدوارم بازی جذاب باشد و هر 2 تیم گذشته را فراموش کنند و با بازی جوانمردانه موجب شوند که هم هر 2 تیمو هم تماشاچیان و مردم لذت ببرند.

داور
بينالمللي فوتبال ايران پس از انتخاب به عنوان داور ذخيره جامجهاني برزيل گفت: توقع داشتم به عنوان داور اصلي در جامجهاني باشم.
 

 
**خسروی: انتخاب فغانی به عنوان داور چهارم، فرهنگی جدید در بخش داوری بود
 
کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: بابت انتخاب مظفری‌زاده باید به کمیته داوران تبریک گفت.
 
علی خسروی در خصوص مظفری‌زاده به عنوان داور دربی روز جمعه گفت: این انتخاب بسیار انتخاب خوبی است و باید به خاطر این انتخاب به کمیته داوران تبریک گفت. همچنین انتخاب کامرانی‌فر و علی‌نژاد به عنوان کمک داور و فغانی برای داور چهارم بسیار درست و به جا بوده است همچنین انتخاب فغانی به عنوان داور چهارم، فرهنگی جدید در داوری به وجود آورد و این نشان دهنده‌ی این مسئله بود که داور چهارم حتماً نباید داوری تازه‌کار باشد و این بسیار اتفاق خوبی بود که در زمینه ِ‌داوری به وجود آمد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: مظفری‌زاده نیز سومین تجربه را پشت سر خواهد گذاشت تا به این جا قضاوت‌های بی‌نقصی انجام داده است. این دیدار بازی حساسی است و من فکر می‌کنم هر 2 تیم از این انتخاب راضی خواهند بود و بازی خوبی را به نمایش خواهند گذاشت.

خسروی خاطرنشان کرد: داوران ما همه سرمایه‌های ما هستند چون در این مملکت زندگی کردند. این داوران هم می‌توانستند به خارج از کشور بروند و با مدارک مختلف برگردند اما همین‌جا ماندند و زندگی کردند. پس این‌ها همه سرمایه‌های ما هستند و ما باید به درستی از حضور این عزیزان استفاده کنیم.
 

 
**مظفری‌زاده پس از دربی خداحافظی می‌کند
 
داور بين‌المللي فوتبال در وبلاگش از خداحافظي بعد از دربي سخن گفت.
 
سعيد مظفري ‌زاده داور دربي 78 امروز در وبلاگش مطلبي به شرح زير  نوشته است:   

رفتن...اما بي گلايه   

شخصيت اجتماعي ِ هر فرد از کانونِ گرمِ خانواده تا دامانِ پرمهرِ جامعه، تمامي دستخوش فراز و نشيب است اما آرامش تنها در پناه اهداف بلند و  صادقانه و بر مبنايِ پاکي و درستي  است که اين فراز و نشيب‌ها را در سيطره‌ خود نگاه مي‌دارد و در نهايت به سرانجامي شادي آفرين مي‌رساند.   

خُرد و کلان مي‌دانند؛ بازنمايي سره از ناسره، درست از اشتباه، حق از ناحق و خوب از بد اگرچه ريزه کاري‌هايي دارد، سخت حساس و خطير اما اگر در بستري از پاکي و صداقت باشد انجامِ آن چندان هم سخت نيست.   

با نيم نگاهي به پسوندِ مکانيِ تولد، هميشه دل نگرانِ انديشه‌ پاک مردمان سخت کوش و درست رفتارِ يزد نيز بود‌‌ه‌ام و آنان که اين باورِ ذهني را ايمان دارند به خوبي مي‌دانند که اعتقاد و ايمانِ قلبي به اين مقوله ، خود بزرگترين و مهمترين شيوه ي نظارت بر عملکردي است که سخت تأثير گذار است.   

اين مقدمه کوتاه اگرچه با«نازپرورده تنعم نبرد...» فاصله‌ها دارد اما از اين جهت يادآوري شد که در پناهِ شخصيتي اجتماعي و برخاسته از گذشته و الاني سرافراز و با دريافتِ عمق و اهميتِ هنرِ والاي قضاوت قدم به واديِ دلبستگي‌هاي هميشه‌ام گذاشتم تا سهمي داشته باشم در چهارچوب‌هاي ذهني که براي خود ترسيم کرده بودم و در اين راه هر آموختني بود به قدر توان آموختم و براي کسب توان و آمادگي لازم از تلاش مجدّانه دريغ نکردم، تا قبل و بيش از همه، از عملکردي که بارها و بارها آن را از زواياي مختلف مي‌بينم؛ خود خشنود و آرام باشم و شايد به همين دلايلِ برشمرده شده، هرآنکس که طي سال‌هاي رفته و بازنيامده قضاوت‌هاي مرا به داوري نشسته است اذعان مي‌دارد که کم نگذاشتم.   

به واديِ فراموشي سپردن دلبستگي‌ها وقتي پاي آرمان‌هايي فراگير به ميان مي‌آيد چندان سخت نيست اما وقتي قدم به وادي آزموده شدن مي نهي آنگاه با تمامِ حضور و غيابت درک مي‌کني در نبرد احساس و توان آن کس که بي‌پناه‌تر از آن بيست و دو نفر در پي ترسيم چهره‌ي زيباي واقعيت‌ها است، کسي نيست جز همان مردِ ؛ سياه‌پوش ميدانِ سبزِ مستطيليِ فوتبال.   

اين روزها اما نگاه‌ها سنگين‌تر شده است، زمزمه‌ها گوش خراش‌تر و طعنه و کنايه‌ها آزار دهنده تر و اين شکنندگي را تاب آوردن در ميدانِ تمرکز و عمل به وظيفه، تکليفِ مالايطاق است هرچند تا اين دقيقه هرگز از انجام سخت‌ترينِ صعب‌ها شانه خالي نکردم اما اينک ترجيحم بر رفتن بدون گلايه و خداحافظيِ بي‌حاشيه است.   

منکر نيکي‌ها نيستم و قدردان‌تر از هميشه نسبت به همه‌ي آناني که در اين حال و احوالِ امروزيم قدم‌ها برداشته اند بي مزد و منت اما... حرف گفتني، راه رفتني و امور شدني، همه از مصاديقِ بارزِ لابد و ناگزير است... و من براي رفتن از آوردگاه ميدان سبز قدم به شهرآورد مي‌گذارم...   

همه نيکانِ روزگار همواره در پناه حضرت باريتعالي   

سعيد مظفري زاده دي ماه1392
 

 
 
**فروغی: داوران دربی هم تجربه ‌آسیایی دارند و هم جهانی
 
رسول فروغی از داوران فوتبال کشورمان گفت: افرادی که به عنوان داوران دربی انتخاب شده‌اند از تجربه‌ فراوانی برخوردارند، به طوری که هم تجربه‌ی بازی‌های آسیایی و هم جهانی دارند.
 
رسول فروغی در مورد تیم داوری دربی گفت: تیم بسیار خوبی از طرف کمیته‌ داوران برای بازی پرسپولیس- استقلال انتخاب شده‌ است و می‌توان گفت به طور کامل می‌توانند از عهده این بازی بربیایند این داوران هم تجربه بازی‌های آسیایی را و هم جهانی در کارنامه خود دارند.

فروغی تصریح کرد: این بازی هم مانند بازی‌های دیگر لیگ است و هیچ تفاوتی با دیگر بازی‌ها ندارد تنها تفاوت این بازی را می‌توان حضور تماشاگران فراوان در این بازی دانست که موجب می‌شود هم حاشیه بسیار شود و هم حساسیت دراین بازی بالا رود. در غیر این صورت این بازی هم با بازی‌ها داماش – فولاد و دیگر تیم‌ها تفاوتی ندارد.
 

 
**عسگری در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: مظفری‌زاده مسئله خداحافظی‌اش را به ما اعلام نکرده است/حضور فغانی در برزیل افتخار بزرگی است
 
رئیس کمیته دپارتمان فدراسیون فوتبال گفت: من چیزی درباره خداحافظی مظفری‌زاده نمی‌دانم این داور شفاهی و کتبی به ما نظرش را مبنی بر خداحافظی اعلام نکرده است.
 
حسین عسگری رئیس کمیته دپارتمان فدراسیون فوتبال در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هر حال من نمی‌دانم که موضوع خداحافظی مظفری‌زاده واقعی یا غیرواقعی است اما به طور مسلم فوتبال کشورمان به امثال مظفری‌زاده و فغانی احتیاج دارد.

عسگری در مورد انتخاب فغانی داور ذخیره جام جهانی 2014 برزیل گفت: به هر حال انتخاب فغانی به عنوان داور ذخیره یکی از افتخارهای بزرگ فوتبال کشورمان است انتخاب فغانی به عنوان داور ذخیره از نظر برخی از اهالی فوتبال کوچک است اما آن‌ها حضور فغانی در جام جهانی را کمرنگ جلوه می‌دهند.

رئیس کمیته دپارتمان بیان کرد: از نظر فیفا داور ذخیره جام جهانی یک سمت کمی نیست بلکه همه داوران در جام جهانی از نظر فیفا جزو بهترین داوران هستند.

وی تصریح کرد: به هر حال احتمال این است که خیلی از مسائل و اتفاقات برای داوران اصلی بیفتد وآن وقت فغانی به عنوان داور ذخیره بتواند قضاوت کند.

وی بیان کرد: ترکی قرار بود در جام ملت‌های آسیا قضاوت کند که به دلیل مشکلاتی نتوانست این کار را انجام دهد بر این اساس فغانی داور ذخیره به جای این داور بازی جام ملت‌های آسیا را سوت می‌زند.

عسگری تصریح کرد: شک نکنید که فغانی از دو داور آسیایی که قرار است در جام جهانی 2014 را قضاوت کنند چیزی کم ندارد و حتی در برخی از فاکتورها از آن‌ها هم بهتر است.

وی درباره انتخاب فغانی در جام جهانی مانع قضاوتش در دربی شد گفت: فغانی چندین بار دربی را قضاوت کرده است.به خاطر همین ما تصمیم گرفتیم یک داور دیگر را برای بازی دربی انتخاب کنیم امیدوارم که مظفری‌زاده قضاوت به یاد ماندنی از خود در دربی به جای بگذارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار