برد امروز تیم دانشگاه آزاد مقابل مهرام در تاریخ بسکتبال 2 باشگاه سابقه نداشته و از این جهت نیز علاوه بر هم امتیاز شدن با مهرام برای دانشگاه آزاد خاص بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دیدار دو تیم مهرام و دانشگاه آزاد تماشاگران نسبتا بیشتری را نسبت به هفته های قبلی لیگ به سالن آزادی کشانده و جذابیتهای آن به اندازه ای بود که تمام بازیهای کم کیفیت لیگ امسال را از یاد ببرد.

هر چه دیدار تهرانی ها تماشاگران را راضی کرد، قضاوت داوران صدای هر دو طرف را درآورد و داوران در مدیریت بازی نمره منفی گرفتند.

دانشگاه آزاد که تا به حال موفق به شکست تیم مهرام در سوپرلیگ نشده بود در این دیدار برای اولین بار موفق به عبور از این طلسم شد، هر چند تفاضل گل کمتر باعث شد مهرام از جای خود در رده دوم جدول تکان نخورد.

اوشین ساهاکیان ناظر بازی از روی نیمکت

اوشین ساهاکیان به خاطر مصدومیت غایب بزرگ مهرام مقابل دانشگاه آزاد بود و در غیاب وی اصلانی، داورپناه، اوجاقی، زنگنه و نبی پور به عنوان انتخابهای اولیه هاشمی به زمین رفتند.

در طرف دیگر هم مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد ترجیح داد بدون تاجیک کاپیتان خود به دیدار مهرام برود و محمد حسن زاده را همراه حسین زاده، نظافت، جمشیدی و توماس به زمین فرستاد.

مهرام تیم برتر دقایق اولیه

هر چند دانشگاه آزاد با پنالتی جمشیدی و گل توماس شروع کننده امتیازات بازی بود اما بعد از یک پرتاب سه امتیازی از موسی نبی پور، تیم مهرام بازی را به دست گرفت و ده امتیاز بدون پاسخ دیگر هم به دست آورد. 

دانشگاه آزاد بعد از 5 دقیقه با دفاع خوب و چند حمله به مهرام رسید و حتی در ثانیه های آخر کوارتر اول 17 بر 16 پیش افتاد.

فریادهای هاشمی بر سر داورپناه

مصطفی هاشمی در دیدار مقابل دانشگاه آزاد بارها بازیکنان جوانتر تیم خود را شماتت کرد اما در پایان کوارتر سعید داورپناه نیز به شدت هدف اعتراضات هاشمی قرار گرفت.

بازیکنان مهرام چند اشتباه در دقایق آخر کوارتر داشتند و در این میان سعید داورپناه هم در آخرین حمله تیمش یک پاس اشتباه داد که در حمله بعدی با یک توپربایی و گلی که باعث برد 18 بر 17 کوارتر شد، اشتباه خود را جبران کرد اما در بین دو کوارتر با برخورد شدید سرمربی تیم مواجه شد. هاشمی با هر بازیکنی که پاسخ وی را می داد، برخورد می کرد

داورپناه در بازگشت به زمین در کوارتر دوم با یک پرتاب 3 امتیازی موفق کار خود را شروع کرد.

نیمه اول به سود دانشگاه

در کوارتر دوم بازی چهار دقیقه مساوی پیش رفت، با بازی خوب فرید اصلانی مهرام برای چند دقیقه بازی را گرفت و بار دیگر دو تیم در امتیاز 30 به تساوی رسید.

مصطفی هاشمی شاکی نیمه اول داوری بود و با چند سوت داوران شروع به نشان دادن نازضایتی خود کرد.

 دانشگاه آزاد نیمه اول را با نتیجه 36 بر 30 برد.

فرید اصلانی با 12 امتیاز بهترین بازیکن نیمه اول مهرام و محمد جمشیدی با 10 امتیاز به همراه توماس با 9 امتیاز بهترینهای آماری دانشگاه بودند. بابک نظافت هم که در برگه آمار چندان به چشم نمی آمد بازی موثری برای تیمش انجام داد.

 اخطار به هاشمی، تکنیکال به نیمکت دانشگاه

تیم دانشگاه آزاد هم مانند مهرام از تصمیمات داوران راضی نبود و از نیمکت این تیم هم اعتراضاتی به داوران می شد.

برخوردهای داوران هم از نیمه دوم با مصطفی هاشمی شروع شد. بعد از این جمله هاشمی که "با یک داد و فریاد، سوتها برگشت" به وی اخطاری داده شد.

در اواسط کوارتر هم یک خطای تکنیکال به نیمکت دانشگاه به خاطر اعتراض به داوری داده شد که با واکنش شدید نیمکت نشینان این تیم همراه بود. در اواخر کوارتر در حالی که بازی مساوی پیش می رفت بار دیگر به خاطر اعتراضات پشت نیمکت، تکنیکال دیگری به نیمکت این تیم تعلق گرفت.

شاهین طبع سرمربی دانشگاه بعد از بازی تاکید داشت که در هر دو مورد به خاطر صحبتهای افرادی که پشت نیمکت تیم نشسته بودند به اشتباه خطای نیمکت تیم اعلام شد و اعتراضات هیچ ارتباطی به تیم نداشته است.

مهرام کوارتر سوم را با نتیجه 20 بر 16 برد.

همکاری جمشیدی و حسن زاده

در حالی که دانشگاه آزاد در اوایل کوارتر آخر با 4 امتیاز عقب بود دو پرتاب 3 امتیازی یک شکل از محمد جمشیدی و محمد حسن زاده نتیجه را به 58 بر 56 تغییر داد. 

مهرامی ها در دقیقه چهارم، آرمان زنگنه را با پنجمین خطا از دست دادند و اختلاف دو تیم برای دقایقی بالا رفت اما سجاد مشایخی در این لحظات به کمک تیم آمد و با یک گل و پنالتی جلوی بیشتر شدن اختلاف را گرفت.

سعید داورپناه هم در دقیقه آخر تیم را امیدوار نگه داشت. دانشگاه آزاد با وجود پیش بودن با 4 امتیاز در 48 ثانیه آخر، باز هم خطر تساوی را حس می کرد.

امتیازات دانشگاه به رده دوم نرسید

مصطفی هاشمی بعد از بازی اعتقاد داشت که به هم خوردن تمرکز بازیکنان تیمش در یک و نیم دقیقه آخر باعث شد که بازی از همان لحظه از دست برود با این وجود در 40 ثانیه پایانی هم فرصت خوبی برای موسی نبی پور پیش آمد که در زیر حلقه خودی با به اوت رفتن توپ از دست رفت.

دانشگاه آزاد با خطاهایی که در حملات بعدی به دست آورد 72 بر 66 پیش افتاد و مهرام که همچنان برای تساوی تلاش می کرد با پرتاب سه امتیازی مشایخی به سه امتیازی این تیم رسید در حالی که تصور همه بر اتمام بازی با این نتیجه بود، دو پرتاب هم در سه ثانیه آخر به ابراهیم توماس رسید که با گل شدن یکی از آنها، بازی با نتیجه 73 بر 69 تمام شد.

موسی نبی پور و سجاد مشایخی هم از مهرام در ثانیه های آخر 5 خطایی شدند.

دانشگاه آزاد بعد از این برد همچنان در رده سوم ماند. شاگردان شاهین طبع برای گرفتن جای مهرام به اختلافی 16 امتیازی نیاز داشتند.

حسن زاده، بهترین بازیکن زمین


محمد حسن زاده که در نیم فصل اول گاهی صدای شاهین طبع سرمربی تیم را هم در می آورد با 22 امتیاز و 11 ریباند بهترین بازیکن زمین بود. حسن زاده در تمام بازی برای دانشگاه آزاد موثر بازی کرد و محمد جمشیدی با 17 امتیاز و 4 پاس گل در کنار ابراهیم توماس با 18 امتیاز، 7 ریباند و 3 توپربایی، حسن زاده را در بازی همراهی کردند.

جمشیدی در پایان بازی دور رفت با مهرام، قول جبران نتیجه را در دور برگشت داده بود.

سعید داورپناه با 18 امتیاز، 5 ریباند و 4 توپربایی بهترین بازیکن مهرام بود. فرید اصلانی 12 امتیاز، موسی نبی پور 14 امتیاز و سجاد مشایخی 11 امتیاز و 4 ریباند در این دیدار داشتند.  
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: دانشگاه ، مهرام ، دربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار