یك چاقوي آشپزخانه خوب ، چه بزرگ و ويژه سرآشپز باشد، چه ظريف و كوچك بايد داراي تيغه اي استيل يا از جنس فلزي محكم باشد تا بتواند سال ها به خوبي و يا قدرت كار كند.

 به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛1.  چاقو هاي سرامیکي اغلب نمي توانند تيز باشند و با مرور زمان شما را به دردسر مي اندازند. تيغه چاقو كه به بخش فلزی چاقو گفته مي شود بايد كاملا بين شكاف دسته محكم قرار گرفته و فيكس شده باشد، و بيش از حد بلند يا كوتاه نباشد تا كار با آن ها سخت نشود.
 
2. حتما يك مجموعه كامل از انواع چاقو ها در آشپزخانه خود داشته باشيد و ويژگي ها و كاربرد تمام آن ها را بدانيد زيرا هر يك از چاقو ها داراي كاربردي جداگانه هستند؛ براي مثال از چاقوي سرآشپز كه بزرگ ترين چاقوي مجموعه است براي نگيني كردن و خرد كردن موارد استفاده مي شود و از چاقو هاي كوچك تر و ظريف تر براي پوست كندن مواد. همچنين برش گوشت ها و سبزيجات هركدام با چاقوي خاص خود انجام مي شود.
 
3. قبل از اینکه چاقوي آشپزخانه خود را بخريد، آن را در دست بگيريد و ببينيد كه چه احساسي به شما دست مي دهد و آيا با آن راحت هستيد يا خير. چاقو ها بسته به جنس و نوع دسته و تيغه داراي وزن و ساختار متفاوتي هستند كه در دست افراد مختلف به طرق متفاوت مي نشينند و افراد مختلف از در دست گرفتن يك چاقو ممكن است احساس متفاوتي داشته باشند. بنابراين حتما چاقو را در دست بگيريد و ببينيد با آن احساس راحتي و تعادل مي كنيد يا خير. سپس در صورت مناسب بودن به خريد ان اقدام نماييد.
 
4. حتما سرويسي را خريداري كنيد كه داراي ضمانت نامه و خدمات پس از فروش معتبر هستند.
 
هشدار:
 
قبل از خريد چاقو حتما در خصوص نحوه تيز شدن و شستشوي آن تحقيق كنيد. برخي از چاقو ها را مي توان در ماشين ظرفشويي قرار داد در حالي كه برخي ديگر را تنها بايد با دست شست و هرگز نبايد در آب خيساند.
انتهای پیام/
برچسب ها: چاقو ، آشپزخانه ، فلز ، بلند ، سرویس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار