دیناروند از دست یابی محققان کشور به تولید داروی سرطانی به نام آنتی بادی مونو کلونال خبر داد و گفت: با تولید این دارو تعداد "دارو‌های هایتک" به 18 قلم دارو می رسد.

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص داروهای هایتک گفت: وضعیت ما در تولید "داروهای هایتک" بد نیست و در حال حاضر 17 داروی تولیدی از فناوری بیوتکنولوژی توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده و در بازار موجود است که تولید این دارو در کشور باعث شده که حداقل 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: نکته مهم در تولید دارو‌های بیوتکنولوژی این است که 90 درصد تشکیل دهنده آنها تولید داخل است و تنها ده درصد مواد مصرفی برای تولید این نوع دارو‌ها وارداتی است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه که چندین قلم "داروی هایتک" در مسیر گرفتن مجوز هستند تصریح کرد: هفته آینده برای اولین بار داروی آنتی بادی مونوکلونال تولید داخل رونمایی خواهد شد، این دارو تا به حال وارداتی بوده و کاربرد آن در درمان چند سرطان است. در کل با ورود این دارو ،بازار دارویی تعداد داروهای هایتک به 18 دارو می رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دارو ، فناوری ، هایتک ، سرطان ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار