پرس تی وی در خبری فوری از زخمی شدن 28 نفر در انفجار تایلند خبر داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، امروز نیز معترضان تایلندی برای طرح درخواستهای خود به خیابانهای بانکوک(پایتخت) ریختند و استعفای نخست وزیر را خواستار شدند که انفجاری رخ داد.

به گفته منابع مطلع بیمارستانی در تایلند، براثر وقوع انفجار در محل تجمع معترضان در بانکوک، 28 نفر زخمی شدند.

تظاهرکنندگان که خواستار برکناری دولت یینگلاک شیناواترا نخست وزیر تایلند هستند، جمعه برای پنجمین روز متوالی در پایتخت این کشور راهپیمایی کردند. برخی معترضان نیز در روزهای اخیر ادارات و مراکز دولتی تایلند را محاصره کرده اند تا از این طریق نخست وزیر را وادار به استعفاء و لغو انتخابات سراسری ماه آینده کنند. راهپیمایی ها نیز ظاهراً شیوه ای برای ایجاد انگیزه در بین تظاهرکنندگان، همزمان با کاهش شمار معترضانی است که تقاطع های اصلی در شهر بانکوک را مسدود کرده اند. بدین ترتیب احتمال افزایش دوباره شمار تظاهرکنندگان در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته وجود دارد. 

«سوتهپ تاگسوبان»، رهبر تظاهرکنندگان ضد دولتی تایلند نیز از هوادارانش خواسته است به سمت ادارات دولتی راهپیمایی کنند. 

سوتهِپ، صبح دیروز به همراه عده ای از تظاهرکنندگان پرچم به دستی که شعار سر می دادند، به سمت خیابان های اصلی بانکوک در مناطق تجاری این شهر راهپیمایی کرد. هدف معترضان، فلج کردن دستگاه های دولتی تایلند از طریق بستن وزارتخانه ها، ادارات و همچنین مسدود کردن تقاطع های اصلی شهر است. 

دولت تایلند تاکنون تظاهرکنندگان را به حال خود واگذاشته است تا از بروز خشونت هایی که ممکن است به مداخله ارتش بینجامد، جلوگیری کند. 

« کریس بِیکِر»، مؤلف چندین کتاب درباره تایلندِ معاصر می‌گوید:‌ « آنها الان یک جورهایی به چشمان یکدیگر خیره شده اند و به گمانم منتظرند ببینند کدام یک از آنها زودتر پلک می زند». 

تظاهرکنندگان می‌گویند دولت یینگلاک شیناواترا فاسد است و باید در کنار کل نظام سیاسی کشور، کنار گذاشته شود. 

یینگلاک پیشنهاد داده بود که روز چهارشنبه با جناح مخالف دولت دیدار و درباره پیشنهاد کمیسیون انتخاباتی این کشور برای به تأخیر انداختن زمان انتخابات، گفتگو کند. با وجود این، رقبای سیاسی شیناواترا از شرکت در این نشست خودداری و اعلام کردند ابتدا باید اصلاحات لازم برای ریشه کن شدن فساد از نظام سیاسی صورت بگیرد. 

در همین حال، انفجار شبانه در خانه فرماندار بانکوک نیز به تنش ها در این شهر دامن زده است. شامگاه پنجشنبه، دو مظنون سوار بر موتورسیکلت از مقابل خانه «سوکهومباند پاریباترا»، فرماندار بانکوک عبور کردند و نارنجکی را به داخل اقامتگاه او انداختند. پاریباترا که عضو حزب دموکرات تایلند است و از تظاهرکنندگان ضد دولتی هواداری می‌کند، زمان حادثه خانه نبود. انفجار نیز خسارت یا مصدومیت جدی به بار نیاورده است. 

این حادثه به حمله نارنجکی دیگری در خانه «آبهیسیت ویجاجیوا» نخست وزیر پیشین تایلند، شباهت دارد.

ویجاجیوا عضو حزب دموکرات است که در انتخابات سال 2011 میلادی در مقابل یینگلاک شیناواترا شکست خورد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار