"المپیک ویژه "ایران با هدف حضور افراد معلول و کم‌توان در جامعه نیازمند حمایت هر چه بیشتر مسئولان است تا به گونه شایسته گسترده شود.

به گزارش گروه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛بیتا موللی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پنجمین همایش ورزشی" المپیک ویژه "ایران که به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه یا بهتر بگوییم از هر 10 نفر یک نفر استثنایی محسوب می‌شود و احتیاج به خدمات ویژه دارد که طیف وسیعی از کم توان ذهنی، سندرم داون و... را در بر می‌گیرد که نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی اظهار داشت: بر طبق سیاستهای دنیا مبحث فراگیرسازی شرایط یکسان آموزشی و سایر امکانات را برای فرد با نیاز ویژه و فرد عادی ایجاد می‌کند و خانواده‌ها با آگاهی از توانمندی این کودکان می‌تواند آگاهانه به حمایت از آنان بر خیزند و با بهره‌گیری از امکانات شاهد ارتقای سلامت جسمی، ‌روانی و ذهنی فرزندانشان باشند که یکی از عرصه‌های توانمند سازی مهارتهای ورزشی که در "المپیک ویژه" ایران و امروز شاهد هستیم.


موللی در خصوص المپیک ویژه ایران گفت: حضور افراد با نیازهای ویژه براین عرصه به منظور کسب مدال نیست بلکه مشارکت همگانی، پیدایش اعتماد به نفس و ... می‌تواند زمینه‌سازی ارتقای فرد باشد.

وی جایگاه "المپیک ویژه" را حائز اهمیت دانست و افزود: دکتر اصغر دادخواه بنیان‌گذار "المپیک ویژه" ایران است اما حمایت از افراد کم‌توان به یک یا چند نفر معطوف نمی‌شود و با حمایت متولیان از المپیک ویژه می‌توان شاهد فرصت‌سازی و ظهور و بروز افراد با نیازهای ویژه در جامعه باشیم.
انتهای پیام/
برچسب ها: المپیک ، سلامت ، جسمی ، ورزش ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.