بشار اسد رئیس جمهور سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است اواسط سال جدید میلادی برگزار شود نامزد خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین، این روزنامه با اعلام این خبر در مقاله‌ای به قلم "سامی کلیب" نوشت : این موضوع قطعی شده است که بشار اسد برای انتخابات ریاست جمهوری که  اواسط امسال برگزار می شود نامزد خواهد شد.

بشار اسد از ریاست جمهوری کناره گیری نخواهد کرد و دوره ریاست جمهوری‌اش تمدید نخواهد شد بلکه او نامزد خواهد شد.

بشار اسد نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری را به تمایل ملت سوریه مشروط کرده است و اطمینان دارد که مردم نیز تمایل خود را اعلام خواهند کرد.

آن دسته از محافل آمریکایی که به امور سوریه اهمیت می دهند متقاعد شده‌اند بشار اسد نامزد می شود و پیروز نیز خواهد شد 

آمریکایی‌ها مدت زمان طولانی کوشیدند تا روسیه و ایران را متقاعد کنند بشار اسد را تحت فشار قرار دهند تا به کامل کردن دوره کنونی ریاست جمهوری اش و منصرف شدن از نامزدی برای دوره آینده بسنده کند.

مسکو که بارها تکرار کرده است از سوریه حمایت می کند و حامی شخص خاصی  نیست تأکید کرده است ملت سوریه در این باره تصمیم می‌گیرد.

گفته می شود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفر به تل آویو این پرسش را مطرح کرده بود که « چرا اسد را برای کناره گیری از قدرت متقاعد نمی کنید؟» پوتین نیز با لبخند گفته بود:« از او پرسیدیم گفت نمی خواهد کناره گیری کند در نتیجه حق اوست که بماند یا نامزد شود. تو تلاش کن او را متقاعد کنی.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار