واردكنندگان مي‌توانند از محل دفتر كار خود كالاهاي وارداتي را به گمرك تهران اظهار نمايند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرک، سامانه جامع امور گمركي در رويه واردات گمرك تهران به بهره‌برداري رسيد و اين نخستين بار در تاريخ كشورمان است كه در رويه واردات يك گمرك اظهار كالا به صورت الكرونيكي صورت مي‌گيرد و اين سامانه امكان اظهار از راه دور در رويه‌هاي واردات براي واردكنندگان و حق‌العملكاران را با مراجعه به نشاني اينترنتي https://epl.irica.ir فراهم مي‌نمايد.

بنابراين گزارش، مراحل اوليه اين سامانه ازروز شنبه 92.10.14به صورت آزمايشي در گمرك تهران شروع و در روز شنبه مورخ 92.10.21به صورت پايلوت عملياتي شد.

براساس اين گزارش ، پيش‌بيني مي‌شود كه اين سامانه باتوجه به فراهم آوردن امكان دوراظهاري براي ارباب رجوع و ارائه مدل جديدي در تشريفات ترخيص، موجب تسهيل و تسريع فرآيندهاي گمركي، كاهش هزينه هاي ترخيص كالا و دقت لازم در رويه‌هاي واردات، صادرات و ترانزيت شود.

از سوي ديگر با اجرايي شدن بخش ديگري از اين سامانه در سرويس واردات اين گمرك، ماده هفت قانون امور گمركي و كدينگ به صورت سيستمي بررسي و كنترل شده كه علاوه بر تسريع در فرايند صدور پروانه از اشتباهات سهوي و عمدي در كنترل ماده هفت جلوگيري مي‌كند.

همچنين در آينده اين امكان فراهم خواهد شد كه خدمت‌رساني به اربابان رجوع گمرك از طريق اطلاع‌رساني به وسيله پيامك صورت پذيرد. بدين‌ترتيب كليه تشريفات طي شده كالاهاي وارداتي از طريق پيامك به اطلاع صاحبان كالا خواهد رسيد.

اين سامانه به عنوان يك سامانه ملي در دستور كار گمرك قرار گرفته است كه مراحل اوليه خود را در گمرك تهران سپري مي‌كند و به زودي اين سامانه در كليه گمركات كشور با هدف ارائه تسهيلات از راه دور، اجرايي خواهد شد.

شايان ذكر است ، پيش از اين رويه ترانزيت در گمرك تهران الكترونيكي شده بود و هم اكنون شركتهاي حمل ونقل مي توانند كالاهاي ترانزيتي را در گمرك تهران به صورت الكترونيكي اظهار نمايند.

انتهای پیام/



برچسب ها: واردات ، گمرک ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار