عبدالمنعم ابوالفتوح مخالف برجسته دولت مصر روز یکشنبه اعلام کرد در صورتی که سرکوب ها در مصر همچنان ادامه پیدا کند، مخالفان برای سقوط دولت این کشور اقدام خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ؛‌ابوالفتوح گفت رای گیری هفته گذشته در مورد قانون اساسی جدید و مورد حمایت ارتش مصر احتمالا بدون تقلب برگزار شد اما همه پرسی، آزاد و بی طرفانه نبود.

وی گفت :« به نظر من پیش از رای گیری به دلیل تشدید اقدامات امنیتی و سانسور رسانه ها تقلب در این همه پرسی اتفاق افتاد.» ابوالفتوح گفت حزب وی به نتایج این همه پرسی احترام می گذارد اما با این حال وی هشدار داد در صورتی که سرکوب ها ادامه پیدا کند، مخالفان در مقابل ساکت نخواهند نشست.

وی افزود : در صورتی که پس از برگزاری همه پرسی، سرکوب ها همچنان تداوم داشته باشد، همانگونه که برای ساقط کردن حکومت محمد مرسی تلاش کردیم همانگونه نیز البته به روش مسالمت آمیز به تلاش خود برای ساقط کردن رژیم سرکوبگر ادامه خواهیم داد. پس از تظاهرات گسترده علیه حکومت محمد مرسی، ارتش مصر وی را در ماه ژوئیه از قدرت برکنار کرد.

دولت تحت حمایت ارتش مصر همه پرسی در مورد قانون اساسی را در دوران حکومت یک ساله محمد مرسی نیز برگزار کرد.پس از آنکه جنبش اخوان المسلمین حامی محمد مرسی همه پرسی در قانون اساسی مصر را تحریم کرد، 98 درصد از مردم این کشور به قانون اساسی جدید رای مثبت دادند.

انتهای پیام / 
برچسب ها: مصر ، مخالف ، اعتراض ، مردم ، مرسی ، مبارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار