نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل برگزار نشدن یک نمایشگاه درباره یهودیان از سازمان یونسکو انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه:نخست وزیر رژیم صهیونیستی از به تعویق افتادن نمایشگاهی درباره ملت یهود توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو،انتقاد کرد.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه از تصمیم یونسکو برای به تعویق انداختن گشایش نمایشگاهی در پاریس درباره 3500 سال روابط بین ملت یهود و اسرائیل به درخواست 22 کشور عربی انتقاد کرد و گفت توضیحاتی که در توجیه این تصمیم داده شده ، این است که این نمایشگاه به مذاکرات فلسطینی ها و اسرائیلی ها لطمه خواهد زد. حال آنکه این نمایشگاه نمی تواند به مذاکراتی لطمه وارد کند که براساس واقعیات و حقیقتی است که هرگز زیان آور نیست.

نتانیاهو در این باره گفت چیزی که به مذاکرات فلسطینی ها و اسرائیلی ها لطمه می زند ، احضار نظام مند سفرای اسرائیل در برخی از کشورها به بهانه‌های واهی و بی اساس است. در حالی که نقض های پشت سر همی که تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می دهد از دید همین کشورها نادیده گرفتهمی شود.

منظور نتانیاهو از احضار سفرای اسرائیل در برخی کشورها، کشورهایی مانند فرانسه ،انگلیس ، ایتالیا و اسپانیا بود که در اعتراض به اعلام دولت اسرائیل مبنی بر ساخت 1800 خانه جدید در شهرک های یهودی نشین کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس شرقی سفرای اسرائیل در کشورهای خود را برای ابلاغ مراتب اعتراض خود به این موضوع احضار کردند.
نمایشگاهی که نخست وزیر اسرائیل از آن نام برد «مردم، کتاب، زمین:رابطه 3500 ساله ملت یهود با سرزمین مقدس» نام دارد که قرار بود در مقر یونسکو باهمکاری مرکز سایمون-ویزنتال برگزار شود.

یونسکو در اطلاعیه ایی اعلام کرد نامه ای از 22 کشور عربی دریافت کرده است که آنها در این نامه از تاثیرات منفی برگزاری این نمایشگاه بر فرآیند مذاکرات فلسطینی ها و اسرائیلی ها ابراز نگرانی کرده اند.

اسرائیل و آمریکا در اعتراض به عضویت فلسطین در یونسکو در اکتبر سال 2011 ، کمک مالی خود به این سازمان را قطع کردند و در نتیجه آنها در ماه نوامبر حق وتوی خود را از دست دادند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار