مشهد/

لزوم تهیه تقویم آموزشی برای دست اندرکاران خدمت به زائران حریم رضوی

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی بر تهیه ی تقویم سالیانه ی آموزش دست اندرکاران خدمت رسانی به زائران حریم رضوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدمهدی اعلایی در جلسه ی توسعه ی حریم رضوی، یکی از الزامات ارتقای خدمت رسانی به زائران را توجه به امر آموزش دانست و افزود: برای کاهش هزینه ها، افزایش اثر بخشی دوره های آموزشی برگزار شده، هماهنگی در انتخاب مخاطبان و سرفصل های آموزشی و پرهیز از موازی کاری؛ اعلام برنامه های آموزشی دستگاه های اجرایی به دفتر امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی جهت تهیه ی تقویم آموزشی یاد شده ضروری است.

وی با تاکید بر لزوم داوطلبانه بودن و پرهیز از اجباری شدن حضور جامعه ی هدف در این دوره ها اظهار داشت: برای این منظور استفاده از ابزارهای تشویقی مانند جذابیت سرفصل ها، تعیین امتیازاتی چون صدور گواهی نامه برای کسانی که در دوره ها شرکت می کنند و ایجاد رقابت بین واحدهای صنفی موثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان این که آموزش ها بایستی کارکنان بخش دولتی و غیر دولتی را شامل شود، اضافه کرد: آموزش افراد اثرگذار و جریان ساز در اولویت قرار گیرد.

وی ضمن استماع گزارش اداره کل تبلیغات اسلامی درخصوص برگزاری دوره ی آموزشی شش ساعته برای حدود سه هزار نفر از خدمتگزاران به زائران در حوزه ی اسکان، حمل و نقل و اصناف حریم رضوی، تصریح کرد: باید با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها، همایش توجیهی این دوره که در آینده ی نزدیک برگزار خواهد شد به عنوان جریانی اثرگذار جهت آگاهی جامعه در داخل و خارج استان و ترغیب مدعوین برای حضور فعال در دوره ی آموزشی تبدیل شود.

اعلایی درمورد استقرار سه ایستگاه ارایه ی خدمات فرهنگی به زائران در راه آهن، فرودگاه و پایانه ی مسافربری مشهد نیز گفت: مکان یابی این ایستگاه ها تا آخر هفته انجام و با هماهنگی دستگاه های ذی ربط، جهت استفاده در نوروز 93 آماده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم انطباق تبلیغات محیطی با فرهنگ رضوی در مبادی ورودی مشهد و اطراف حرم مطهر اظهار داشت: تبلیغات در حریم رضوی بایستی به گونه ای صورت پذیرد که زائر را به سمت معرفت و فرهنگ رضوی توجه دهد.

وی با تاکید بر لزوم تعیین شاخص های سلبی و ایجابی مبتنی بر قوانین و پرهیز از اعمال سلیقه های شخصی، از دفتر امور فرهنگی استانداری خواست با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری مشهد، اداره کل فرودگاه ها و راه آهن شاخصه ها و راهکارهای قانونی جهت تحقق این مهم را تهیه کند.


برچسب ها: تقویم ، حریم ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.