دبیرجمعیت دوست دار محیط زیست «پرآو» هوا را مایه زندگی دانست و گفت: آلودگی هوا سبب آسیب دیدن منابع طبیعی، گیاهان و آثار باستانی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

زربانو منصوری گفت: بر خلاف اینکه همه آب را مایه حیات می دانند هوا اولین مایه حیات است. آلودگی هوا  یکی از مهمترین معضل های زیست محیطی در شرایط فعلی  است.متاسفانه ما امروز حتی در شهر کرمانشاه که هنوز جمعیت زیادی ندارد و مانند سایر کلانشهرها نشده نیز هوای پاکی نداریم.

دبیرجمعیت پرآو افزود: سوخت های نامناسب و با کیفیت پایین در حال حاضر مهمترین عامل آلودگی هوا هستند و متاسفانه مردم نیز حاضر نیستند بهای بیشتری بپردازند و در عوض سوخت پالایش شده و بنزین با کیفیت دریافت کنند.

 منصوری صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی ها و صنایع سیمان را از جمله دیگر منابع آلوده کننده هوا خواند و اضافه کرد: نباید در خصوص اینکه صنایع ما آلاینده هستند به مردم دروغ بگوییم.

دبیر جمعیت پرآو در خصوص پیامدهای ناشی از آلودگی هوا گفت: برای استانی مانند کرمانشاه با این طبیعت مناسب و منابع طبیعی فراوان آلودگی هوا می تواند بسیاری از این منابع را از بین ببرد و بسیاری از آنها غیر قابل بازگشت هستند.

 منصوری معتقد است آلودگی هوا باعث آسیب دیدن و فرسایش میراث فرهنگی ما نیز خواهد شد.

وی اظهار داشت: افراد باید استفاده غیر ضروری از خودرو را کنار بگذارند تا کمتر شاهد تردد خودروهای تک سرنشین در خیابان ها باشیم. وفرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه راترویج کنیم.

منصوری سوزاندن درختان و بقایای گیاهی مزارع را از عوامل دیگر آلوده کننده هوا عنوان کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید در این زمینه بر عملکرد کشاورزان نظارت کند./ش

برچسب ها: آلودگی ، هوا ، فرسایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.