استاندار اردبیل گفت: توجه به کمیت و ابزارسازی درحوزه آموزش و پرورش استان به کاهش کیفیت منجر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: استان اردبیل در گذشته جزو استان های شاخص در قبولی کنکور بود که این امر امروز با وجود توسعه فضاها و ابزارهای آموزشی به شدت افت کرده است.

وی با تاکید بر ریشه یابی کاهش معدل کتبی دانش آموزان مقطع متوسطه و نیز پایین آمدن رتبه های کنکور گفت: به نظر می رسد مشکل اساسی این افت رتبه و معدل شیوه های آموزشی ناصحیح است.

استاندار اردبیل کسب معدل کتبی 12 یا 13 برای دانش آموزان مقطع متوسطه را در شان استان ندانست و افزود: با وجود این نمرات جایی برای رقابت در کنکور باقی نمی ماند.

خدابخش دانش آموزان استان را افرادی با استعداد و باهوش خواند و گفت: استفاده از این استعدادهای نیازمند برنامه ریزی و اصلاح شیوه های آموزشی است.

وی توجه به ارتقای علمی و به روز کردن آموزش های فرهنگیان را یکی از راه های ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان ذکر کرد و خواستار توجه به نحوه آموزش صحیح به دور از توجه به ابزار و کمیت شد.

استاندار اردبیل گسترش رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش را در اشتغالزایی و استفاده بهینه از فرصت های تولید موثر دانست.

خدابخش به فرهنگ حاکم بر جامعه استان اشاره کرد و گفت: فرهنگ حاکم بر استان اردبیل الویت دادن به رشته های مهندسی و پزشکی است که در بازار کار و تولید نیاز چندانی به حجم گسترده فارغ التحصیلان این رشته ها دیده نمی شود.

وی افزود: هم اکنون رشته های جدید و مدرن که کارآیی زیادی نیز در امر تولید و کسب و کار دارد رشد کرده و لازم است در معرفی این رشته ها به خانواده ها و دانش آموزان اطلاع رسانی شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، کیفیت ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.