رئیس مجلس در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک، گفت: سیاست‌های قدرت‌های جهانی عامل گسترش حرکت‌های افراطی در منطقه است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه 30/10/92 در دیدار هیات پارلمانی مکزیک با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور برای همکاری نزدیک دوستانه، گفت: نگاه مثبت مردم دو کشور به همکاری‌های مشترک فی مابین بستر مساعدی برای ارتقاء همه جانبه روابط ایران و مکزیک فراهم ‌آورده است.
 
وی در ادامه بر نقش بسیار موثر همکاریهای پارلمانی در تقویت و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور تاکید کرد و افزود: همکاری‌های مجالس ایران و مکزیک می‌تواند از طریق ایجاد شناخت بهتر متقابل پیرامون ظرفیتها و دیدگاههای دو کشور در عرصه‌های مختلف در ارتقاء سطح مراودات دوستانه بسیار موثر باشد.
 
لاریجانی در ادامه، با ابراز ناخشنودی نسبت به سطح پایین مبادلات اقتصادی - تجاری دو کشور، تقویت پیوندهای بخش‌های خصوصی ایران و مکزیک را عامل مهمی در افزایش حجم مبادلات تجاری – اقتصادی فی مابین دانست و افزود: تقویت ارتباطات بازرگانان ایران و مکزیک در گسترش حجم مبادلات اقتصادی به نفع مردم دو کشور بسیار موثر خواهد بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، گسترش جریانات افراطی و تندرو را از مشکلات مهم منطقه خواند و گفت: سیاست‌های قدرت‌های جهانی طی اشغال عراق و افغانستان و نحوه برخورد با بحران سوریه زمینه گسترش حرکت‌های افراطی در منطقه را بوجود آورد و در عمل به رشد این جریانات کمک کرده است.
 
در ادامه این دیدار خانم گابریلا کوئباس، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک نیز با اشاره به قدمت تاریخ، تمدن و فرهنگ دو ملت ایران و مکزیک و تشابهات فراوان دو کشور به ویژه در زمینه فرهنگی گفت: مکزیک خواستار گسترش روابط دوستانه با ایران به ویژه در عرصه‌های اقتصادی – فرهنگی و علمی می‌باشد.
 
وی با اشاره به تلاش‌های کشورش برای اصلاحات در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه انرژی، به تجارت فراوان ایران در عرصه انرژی اشاره کرد و افزود: دو کشور در بخش انرژی از فرصتهای فراوانی برای تبادل تجربه و همکاری مشترک برخوردارند و مکزیک علاقمند به گسترش همکاری‌ها در این زمینه با ایران است.
 
رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک همچنین به پیشرفتهای کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی اشاره کرد و یادآور شد: کشورش خواهان همکاری با ایران در عرصه‌های فناوری‌های نوین و همکاری‌های دانشگاهی – علمی می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار