به رغم اينکه مقامات کشورهاي عربي از هم پيمانان مهم ايالات متحده آمريکا به شمار مي روند نظام آل خليفه از انتقادهاي آمريکايي در زمينه تجاوزات مستمر اين نظام به حقوق مخالفان بحريني در امان نمانده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه»  ؛ هر چند اين انتقادهاي مقامات آمريکايي تکراري است اما سايه سنگين خود را بر دولت بحرين افکنده است .
«نغم الوتروني» خبرنگار اين شبکه تلويزيوني در گزارش ارسالي خود به اين شبکه گفت: هنگامي که نام ايالات متحده آمريکا برده مي شود ذهن انسان فورا هم پيمان بودن اين کشور با کشورهاي خليج فارس را به ياد مي آورد، اما اين مسئله نتوانسته است بحرين ، اين کشور کوچک حوزه خليج فارس را از انتقادهاي آمريکايي حفظ کند.

پادشاه بحرين در مورد روابط با آمريکا تاکيد کرده است که آمريکا هم پيمان بزرگ بحرين است. آمريکا از کشورهاي 48 گانه امضا کننده اعلاميه حقوق بشر نيز به شمار مي رود . کاخ سفيد تجاوزهاي مستمر نظام بحرين به حقوق مخالفان بحريني را محکوم کرده است . به طوري که در ماه گذشته به نقطه اوج اختلافات موجود بين اين دو کشور تبديل شد. پادشاه بحرين براي توجيه کردن اين انتقادهاي آمريکايي گفت: واشنگتن خود به اصلاحات نياز دارد .

گزارشگر شبکه «الؤالؤه» افزود: شيعيان در بحرين بطور رسمي مورد اجحاف قرار مي گيرند به طوري که بيش از سي مسجد آنان ويران شده است. اينها عبارتهايي است که در گزارشهاي مشابه آمريکا آمده است، در مقابل نظام بحرين نيز توماس کراجسکي سفير آمريکا را به عنوان عامل فتنه معرفي کرده است و خواستار تغيير اين سفير شده است.


انتهای پیام / 
برچسب ها: نظام ، مخالف ، بحرین ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار