اشکال موجود در برخی دوسالانه‌ها را نباید با عنوان سیاسی بودن فجر توجیه کرد.

"عباس میرهاشمی"، دبیر کل ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: اظهار نظرهای برخی هنرمندان مبنی بر سیاسی بودن یا مسائلی شبیه به این نسبت به جشنواره فجر صحیح نیست.
 
وی افزود: در حقیقت وارد شدن این ترتیب به مسائل تخصصی خیلی برازنده هنرمندان نیست چرا که هنرمندان می‌توانند خیلی اصولی‌تر و تخصصی‌تر به نظرات خود بپردازند.
 
میرهاشمی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسی فجر رویدادی است که به دلیل نظم در برگزاری توانسته اعتبارات خودش را در چارچوب اعلام شده از سوی معاونت هنری تعیین شده بدست آورد.
 
وی با تأکید بر اهمیت فجر گفت: جشنواره فجر نه به دلیل نامش و نه به خاطر سیاسی بودنش بلکه به علت کاملا فرهنگی اعتبار یافته و علاوه بر آن به دلیل نظم موجود در برگزاری این رویداد معتبر شده است.
 
دبیر کل ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی دارای شورای سیاستگذاری گرانقدر و ارزشمندی است در کنار آنکه شورای دبیران کم نظیری در کنار برگزار کنندگان این جشنواره هستند.
 
میرهاشمی اظهار داشت: با توجه به دلیل اهمیت این جشنواره که فارغ از جنبه‌ای است که برخی هنرمندان اعلام می‌کنند بنابراین اشکال برگزار شدن رویدادهای دیگر را در جای دیگر باید جستجو کرد نه اینکه بگوییم فجر به دلیل سیاسی بودن برگزار می‌شود و رویدادهای دیگری چون دوسالانه‌ها برگزار نمی‌شود.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.