وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد مسکو از تلاش مقامات فلسطینی برای برگزاری گفتگوهای صلح با اسرائیل مطابق نرم های حقوق بین الملل حمایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ وزارت امور خارجه روسیه در زمینه نتایج جلسه عادی کمیته کاری روسیه-فلسطین در خصوص خاورمیانه اظهار نظر کرد.
در این نشست "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه و نبیل شعث، یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین حضور داشتند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد :« این گفتگوها باید به تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای سال 1967 منجر شود.»
در این نشست دو طرف در مورد گفتگوهای صلح میان اسرائیل و فلسطینیان که تابستان سال 2013 دوباره از سر گرفته شد، به گفتگو پرداختند.
"میخائیل بوگدانوف" و "نبیل شعث" همچنین در مورد اهمیت ایجاد فضایی مناسب در این گفتگوها و اقدامات متقابل طرفین و همچنین خودداری از هرگونه اقدام یکجانبه که ممکن است بر نتیجه این گفتگوها تاثیر بگذارد، تاکید کردند.
وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد :« نبیل شعث طرف روس را از روند برقراری آشتی ملی میان گروه های مختلف فلسطینی آگاه کرد.»
مقامات روسیه نیز اعلام کردند پیشرفت گفتگوها برای اتحاد گروه های مختلف فلسطینی بسیار مهم است و بدون توافق میان گروه های مختلف فلسطینی، حل مناقشه اسرائیل و فلسطینیان بسیار دشوار خواهد بود.
"بوگدانوف" و "نبیل شعث" همچنین در مورد اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا به تبادل نظر پرداختند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار