کلینیک ویژه بازتوانی ریوی و پزشکی ورزشی در مرکز پزشکی مسیح دانشوری راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر شهرام خارابیان مسوول کلینیک ویژه بازتوانی ریوی و پزشکی ورزشی گفت: کلینیک ویژه بازتوانی ریوی و پزشکی ورزشی در ارتباط تنگاتنگ با واحد پیوند و درمانگاه ریه است و به بیمارانی که از لحاظ فیزیکی ناتوان هستند، خدمت ارایه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این کلینیک یکشنبه‌ها بعد از ظهر‌ها پذیرای بیماران است، افزود: در این کلینیک علاوه بر انجام تمرینات ورزشی و آموزش تخلیه خلط، توان هوازی و قدرتی بیماران توسط آزمون‌های بالینی و پرسشنامه به صورت همزمان مورد سنجش قرار می‌گیرد و فعالیت‌های هوازی بر اساس معیارهای حاصل از آزمون‌های مذکور تجویز می‌شود.

 بر همین اساس بیمارانی که نیاز به بازتوانی ریوی و آموزش در بیمارستان داشته باشند به بخش بازتوانی ریوی ارجاع داده می‌شوند.

مسوول کلینیک بازتوانی ریوی هدف از ورزش درمانی را ارتقای سطح فعالیت فیزیکی بیماران به ویژه بیماران کاندید پیوند ریه و یا مبتلایان به بیماریهای مزمن تنفسی نیازمند اکسیژن عنوان کرد و خدمات کلینیک بازتوانی ریوی را فقط مختص بیماران ریوی ندانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کلیه بیماران مبتلا به اختلالات متابولیک نظیر "دیابت"، بیماران قلبی، بیماران مبتلا به دردهای "ستون فقرات"، درد مفاصل و اندام‌ها نیز می‌توانند از خدمات این کلینیک استفاده کنند.

 خارابیان در پایان سخنان خود ورزش درمانی را به عنوان مکملی برای درمان‌های دارویی برشمرد و تاکید کرد: تجویز نسخه ورزشی می‌تواند منجر به افزایش کیفیت زندگی و توان بیماران در انجام فعالیت‌های روزمره خودشان شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: کلینیک ، بازتوانی ، ریه ، ورزش ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار