معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سبد هزینه مردم کمتر از 20 درصد موسیقی‌ است که ما مجوز می‌دهیم و بقیه از راه دیگر تامین می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، علی مرادخانی پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای جوایز و افتتاح نمایشگاه آثار سومین جشنواره عکس حوزه که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: شهر قم جایگاه مهمی در حوزه مناسبت‌های خاص و مباحث دینی دارد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره عکس حوزه ادامه داد: مجموعه فعالیت‌های انجام شده در سازمان تبلیغات اسلامی نشان دهنده روشنفکری در جامعه دینی است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر مظهر جمال الهی و نهایت کمال است، اظهار کرد: هنر باید در تمام ابعاد کامل باشد و ورود حوزه علمیه به این مبحث اتفاق مبارکی است.

مراد خانی گفت: وجه اشتراک دین و هنر این است که هر 2 از مظاهر اساسی فطری هستند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال فعالیت‌های اجرایی است، اظهار کرد: هنر در تمام شرایط و ابعاد ارزشمند و قابل احترام بوده اما اگر به صورت صحیح اجرا نشود مورد اعتراض واقع می‌شود.

مرادخانی ادامه داد: اگر افراد متعهد، متدین و معتقد به هنر دینی را از مجموعه هنر دور کنیم این حوزه دچار آسیب خواهد شد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان تولید محدود کشور در زمینه هنرهای شنیداری و موسیقی گفت: اگر بتوانیم تمام ابعاد هنر موسیقی را به هنر ارزشمند تبدیل کنیم هیچ کس نسبت به آن اعتراض نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: در سبد هزینه مردم کمتر از 20 درصد موسیقی‌ است که ما مجوز می‌دهیم و بقیه از راه دیگر تامین می‌شود. موسیقی دو بخش اقتصاد و هنر دارد. موسیقی چون به اقتصاد گره می‌خورد سبد مصرفی خانوار را بالا می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به انجام کارهای مطالعاتی توسط سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص هنر عنوان کرد: در عصر حاضر آشنایی با مباحث هنر از ضروریات است.

مرادخانی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی توانسته است برای هنر قالب منطقی شکل دهد، افزود: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده برقراری تفاهم‌ در زمینه‌های مختلف و حمایت از این سازمان است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هنرمندان باید نگاه جسورانه به تمام موضوعات داشته باشند و پشتوانه علمی خود را کامل کنند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای 11 رشته هنری است، گفت: این رشته‌های دارای ابعاد مختلفی هستند که می‌تواند به معانی زیربنایی تبدیل شده و نکات اساسی از آن استخراج کرد.

مرادخانی با اشاره به اینکه میل به کمال گرایی مثبت در سازمان تبلیغات اسلامی دیده می‌شود، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی باید مبانی هنر را پیدا و بر اساس آن حرکت کنیم تا دچار بی‌هویتی نشویم.

گفتنی است، جشنواره عکس حوزه نخستین جشنواره ملی در موضوع روحانیت و حوزه‌های علوم دینی است که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، مرکز هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برای ثبت و ارائه تاریخ مصور روحانیت متعهد برای سومین بار دوسالانه عکس حوزه را برگزار کرد. در این دوره 420 هنرمند از سراسر کشور سه هزار و 311 قطعه عکس را در بخش‌های تک عکس، مجموعه عکس و ویژه طلاب به این جشنواره ارسال کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.