هشت درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند ومسئولان آموزش و پرورش امیدوارند این رقم به 20 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش در جمع فرهنگیان بم ابراز امیدواری کرد : با طراحی برنامه های این وزارتخانه مدارس غیر دولتی 20 درصد توسعه یابد.

دیمه ور از افزایش کلاسهای چند پایه در روستاهای کشور خبر داد و افزود : امسال به دلیل کاهش جمعیت روستاها نسبت به پارسال کلاسها از 48 هزار به 51 هزار کلاس افزایش یافته است .

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به انتقاد های فرهنگیان بم به برخی سیاست ها و طرح های آموزش و پرورش از جمله طرح 6 /3/3 ، کمبود سرانه دانش آموزی ،کمبود نیروی بومی ، وجود مدارس کپری و کانکسی و...تصریح کرد : راه کار های حل این مشکلات به 4محور تقسیم می شود.

وی با اشاره به اینکه در نخستین گام نیروی های انسانی وزارت آموزش و پرورش ساماندهی می شوند خاطرنشان کرد : با وجود کاهش جمعیت دانش آموزی ، افزایش فضا های آموزشی ،کاهش کم کارمندان و باز نشستگان همچنان با کمبود نیرو مواجه هستیم و باید نیروها ساماندهی شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ، گام دوم را بهبود مدیریت آموزشگاهی خواند و گفت:طرح تعالی مدیریت کیفی مدارس در سال تحصیلی آینده اجرایی و تا اسفند امسال به مدارس بخشنامه و تا پایان مرداد نیز به مدیران آموزش داده می شود.

دیمه ور، گام سوم را سیاست های جدید آموزش و پرورش و بودجه ریزی عملیاتی دانست وافزود :مدیران ،مدرسه ها را جهاد گونه و حتی برخی از چک و پول شخصی خود در اداره مدرسه استفاده می کنند که این جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش در بودجه 93 خاطرنشان کرد : بیشتر بودجه هایی که وارد وزارتخانه شده ، به مدارس اختصاص داده ایم تا مشکلات آنها حل شود.

دیمه ور گام چهارم را جلب مشارکت مردمی دانست و از فرماندار بم نیز خواست که خیرین را در بم شناسایی و از آنها در این زمینه کمک بگیرد.

فرماندار بم نیز در خصوص وضعیت آموزش و پرورش این منطقه گفت: شرق استان کرمان با محرومیت دست و پنجه نرم می کند و نیازمند نگاه ویژه است.

زین الصالحین افزود : بیش از 55 هزار دانش آموز شرق استان نیاز به اداره کل آموزش و پرورش برای خدمات رسانی دارند.

وی همچنین از کمبود فضا های آموزشی در شهرستان بم خبر داد و گفت:هنوز هم در برخی از مناطق مدارس کپری و جود دارد و در بم نیز دانش آموزان در کانکس ها و فضا های باز تحصیل می کنند.

فرماندار بم خواستار تعیین تکلیف نیرو های پیشرو شد و خاطرنشان کرد :در جذب نیرو به بومی بودن معلمان توجه ویژه شود تا این نیروها در بم باقی بمانند.

در بم بیش از 29 هزار 226 دانش آموز در حال تحصیل هستند.


برچسب ها: توسعه ، مدارس ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.