"مرتضی شمسایی": برگزاري نخستين جشنواره خيرين كتابخانه ساز در استان تهران در راستاي لبيك گويي به رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛ دومین جلسه هیات امنای خيرين كتابخانه ساز استان تهران و نهمین جلسه هیات مدیره خیرین کتابخانه ساز استان به صورت مشترک به ریاست "مرتضی شمسایی"، رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان تهران و با حضور دکتر "محمدرضا حافظی" عضو هیات امنا ،"حمزه خوارزمشاهی" مدیر عامل انجمن، "سيد جواد سادات فاطمي" مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران،"علی غیاثی" مدیرکل مشارکتها و شهرداری‌های نهاد، "مسلم ميرزاپور" و "جعفر رادان" مشاوران دبيركل نهادكتابخانه ها و دیگر اعضاي هیات امنا در دفتر انجمن خیرین کتابخانه ساز واقع در کتابخانه عمومی شهیدباهنر برگزار شد.

در این جلسه مرتضی شمسایی با اشاره به نحوه فعالیت و اهداف انجمن خیرین بر ضرورت ساخت کتابخانه و توسعه کتاب و کتابخوانی در استان تهران تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر حافظی و دیگر خیرین ؛ساخت کتابخانه و جذب خیرین کتابخانه ساز را از مهم ترین کارهای این انجمن دانست و به ارائه گزارشی از مصوبات جلسات قبل و پیگیریهای صورت گرفته در خصوص انجام آنها پرداخت .

دکترحافظی با بیان اینکه علم آموزی کمال همه اعمال و عبادات انسان است، مردم را به تلاش در راه کسب دانش توصیه کرد و افزود: همه اقشار جامعه اسلامی باید در به دست آوردن دانش تلاش کنند و در این راه کوتاهی نکنند.

وی ادامه داد: فرصت‏‌های زیادی در زندگی هست که قدر آن‏ها را نمی‏دانیم، یکی از این فرصت‏ها کسب دانش و مطالعه کردن است ما باید با تلاش و پشتکار فضاها و زیرساختهای لازم برای مطالعه را فراهم کنیم تا اقشار مختلف بتوانند نهایت استفاده را آنها ببرند.

حافظی  فرهنگ را زیربنای اصلی و استحکام بخش جامعه عنوان کرد و افزود: در طول تاریخ با مطالعه زندگی و سیره مشاهیر متوجه می شویم که فرهنگ همیشه با کتاب همراه بوده و مطالعه، فرهنگ و معرفت را به همراه داشته است.

در ادامه سید جواد سادات فاطمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ضمن بیان گزارشی از اقدامات انجام شده ؛با بیان اعلام آمادگی شهرستانها جهت برگزاری جشنواره خیرین افزود: با توجه به اینکه درچند شهرستان انجمن خیرین تشکیل شده است آنها آمادگی خود را جهت برگزاری مراسم قبل از تهران اعلام کرده اند.

وی برگزاری جشنواره خیرین در سطح شهرستانها را امری مهم دانست و افزود: نتایج حاصل از برگزاری این جشنواره ها می تواند کمک بزرگی جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره تهران باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید بستر حضور خیرین در ساخت و تجهیز کتابخانه ها در تهران را آماده کرد، گفت: یکی از مشکلات پیش رو خیرین در شهر تهران نبود زمین برای ساخت کتابخانه است که امیدواریم با مساعدت شهرداری تهران ،شورای شهر و کمک خیرین  بتوان آن را  بر طرف کرد.

غیاثی برگزاري جشنواره خيرين كتابخانه ساز در سطح شهرستان‌ها را گامي مهم در توسعه فضاي كتابخواني و گسترش و اعتلاي فرهنگ مطالعه در جامعه دانست.

وی درادامه افزود:ما از اعضاء محترم درخواست داريم علاوه بر حضور خود و ما را در شناسايي خيرين نيز ياري دهند.

در ادامه حمزه خوارزمشاهی مدیرعامل انجمن با بیان اینکه باید در ساخت کتابخانه فرهنگ سازی شود، بیان کرد: باید در جامعه به مسائل فرهنگی و مذهبی به خصوص در ساخت کتابخانه بیشتر دقت شود و کار انجام گیرد.

خوارزمشاهی با اظهار خرسندی از روند شکل گیری انجمن خیرین کتابخانه ساز در سایر شهرستانهای استان برگزاری جشنواره خیرین استان را مهم دانست و گفت: این جشنواره می تواند به عنوان الگویی برای کل کشور مطرح شود پس باید همه تلاش مان را برای بهتر برگزار کردن آن انجام دهیم.

دوخته چی زاده عضو دیگر هیات امنا خیرین کتابخانه ساز استان تهران  نیز در این مراسم اطلاع رسانی در فضای مجازی را قدم اول در راه شناساندن انجمن به مردم دانست و عنوان کرد: کتابخانه های عمومی، نهادهایی هستند که اقشار فرهیخته جامعه با آن انس بیشتری دارند و لذا انجمن باید در جذب این اقشار همت بیشتری بخرج دهد.

وی ادامه داد: سعی کنیم فضای کتابخانه‌ها برای متقاضیان و علاقه مندان جذاب باشد تا به سمت کتابخانه‌ها کشیده شوند. خوب است که اگر ارتباط متقاضیان برای مدتی با کتابخانه قطع شد. همین فضای جذاب باعث دوستی دوباره آنها با کتابخانه شود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار