"الجزیره" از ارجاع 60 دانشجوی دانشگاه الأزهر به دادگاه توسط دادستانی این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ؛ این شبکه اعلام کرد "ائتلاف ملی پشتیبانی از مشروعیت" ضد کودتای مصر تظاهرات‌هایی را در اعتراض به شکنجه‌  زندانیان و دستگیرشدگان برگزار نموده است . این در حالی است که دادستانی مصر بیش از 60 دانشجوی دانشگاه الأزهر را به دادگاه فرستاده است .

معترضان به شکنجه معترضان در زندان "الحضرة" اسکندریه که منجر به مجروح شدن 3 زندانی گردیده بود اعتراض داشتند و در تظاهراتشان سران کودتای نظامی و وزارت کشور و زندانها را به پیگیردهای قضایی تهدید کردند.

روز گذشته یکی از اعضای هیئت دفاع دانشجویان دستگیر شده دانشگاه الأزهر اعلام کرده بود : دادستانی بیش از 60 دانشجوی دانشگاه الأزهر را به دادگاه معرفی نموده و دادگاه نیز روز چهارشنبه را برای شروع محاکمه آنها معین کرده است.

از سوی دیگر نیز دادگاه جنایی قاهره حکم به زندان یک‌ساله "حازم صلاح ابو اسماعیل" حقوق‌دان  و متفکر مسلمان مصری و عضو اخوان المسلمین به اتهام اهانت به دادگاه را صادر کرده است.

شایان ذکر است که پس از برکناری محمدمرسی ، مصر شاهد درگیری‌هایی بین معترضین و دانشجویان حامی اخوان المسلمین با نیروهای امنیتی است که منجر به کشته‌شدن و دستگیری بسیاری از مخالفان گردیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار