یکی از وظایف جهاد کشاورزی استان برنامه ریزی برای اقتصادی کردن بهره وری بخش کشاورزی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان ارتقاء بهره وری بخش کشاورزی را  مهم دانست و  گفت : یکی از وظایف جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای اقتصادی کردن بهره وری بخش کشاورزی است تا سود بیشتری عاید کشاورز و تولید کننده حاصل شود.

 انصاری  بر شناسایی محصول مازاد تولیدی استان، بهبود فرایند صادرات استان از طریق بهبود روند ذخیره سازی و بسته بندی و شناسایی بازارهای هدف داخلی تاکید نمود و افزود: ارائه تسهیلات صادراتی توسط بانک توسعه صادرات متولی آن بوده و کمک شایانی در صادرات محصولات کشاورزی در بازار داخلی خواهد بود.

 وی تصریح کرد : اداره بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت استان در جهت شناسایی بازارهای صادراتی همکاری نموده و بانک کشاورزی و توسعه صادرات نیز با ارائه تسهیلات مناسب به صادرکنندگان و خریداران زمینه تقویت بازار صادرات استان را فراهم نمایند.

 استاندار زنجان بر لزوم شناسایی بازارهای هدف در بخش کشاورزی تاکید و اضافه کرد : این بخش به عنوان حوزه‌ای محسوب می‌شود که باید زمان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این بخش گذاشت.

 انصاری در خصوص خوشه های صنعتی فرش دستبافت استان نیز با اعلام موافقت برای تشکیل این خوشه ها خواستار تهیه و ارائه طرح جامع بدین منظور شد.

وی  در خاتمه  به سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش مسکن استان اشاره و تصریح کرد:  در 5 سال گذشته 3هزار میلیارد تومان در بخش مسکن سرمایه گذاری شده است .

 استاندار زنجان  خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه سهم وسیع اشتغال استان در سالهای اخیر در حوزه مسکن مهر بوده، این نگرانی بوجود می آید که با توقف ساخت و ساز مسکن مهر، نرخ بیکاری در استان در پایان سال افزایش یابد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.